۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۳۴

حجت الاسلام یعقوبی:

شوراها اسیر باندبازی و قوم گرایی نشوند

شوراها اسیر باندبازی و قوم گرایی نشوند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با تأکید بر ارائه عادلانه خدمات به مردم از سوی شوراهای اسلامی و شهرداری ها، گفت: شوراهای اسلامی دقت کنند که اسیر جناح بازی و قوم گرایی نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر، فرهنگ کار و تلاش را عامل مهمی برای خودکفایی اقتصادی و مقابله با تهاجم اقتصادی دشمنان دانست و افزود: اگر فرهنگ کار در کشور جدی گفته شود دشمنان نظام اسلامی زمین گیر شده و توطئه های آنها ناکام می ماند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه کار، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در زمینه رونق تولید و انجام درست کارها، داشتن وجدان کاری است چرا که در آن صورت هر کس در هنگام کار در هر رده ای و مقامی؛ ناظر اصلی را خداوند می داند و در برابر بازرس اصلی سعی می کند کار خود را به درستی انجام دهد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی داشتن وجدان کاری را نخستین گام برای انجام درست امور ذکر و اضافه کرد: اکنون در کشورهای پیشرفته کارگران و کارمندان به اندازه ای به ساعت کاری مفید مقید هستند که اگر در طول روز 10 دقیقه از وقت کاری آنها تلف شود در پایان ساعت کاری آن را با اضافه کاری جبران می کنند.

وی مسئله دوم در مورد بهبود فرهنگ کار در کشور را محکم کاری در تولید دانست و اظهار داشت: محکم کاری به معنای انجام درست امور و پرهیز از سرهم بندی کار است چرا که اگر هر کسی در انجام وظیفه خود کم کاری نکند به یقین وضعیت کار و تولید در کشور دگرگون خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی توجه به تولید محصولات با کیفیت را یکی دیگر از محورهای توسعه اقتصادی کشور برشمرد و عنوان کرد: باید سعی کنیم تولیدات خود را با چنان کیفیتی به بازار عرضه کنیم که توان رقابت با نمونه های خارجی را داشته باشند.

به گفته وی در این زمینه علاوه بر بهبود استحکام و کیفیت تولیدات داخلی؛ مسئولان نیز باید توجه داشته باشند و از وارد کردن محصولاتی که نمونه داخلی با کیفیت آن وجود دارد خودداری کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: برخی مواقع درست در هنگام برداشت محصول کشاورزان از قبیل برنج، میوه و ... دولت اقدام به وارد کردن محصولات مشابه خارجی می کند و کشاورزان متضرر می شوند که لازم است دولت مردان در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

وی البته بر امنیت شغلی و بیمه کارگران نیز تاکید کرد و گفت: تامین امنیت شغلی و بیمه کارگران بر عهده دولت است و باید مسؤولان بیش از پیش برای بهبود شرایط کاری و اجتماعی کارگران تلاش کند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین بر تسویه حقوق معوقه کارگران و کارکنان دستگاه های مختلف تاکید کرد و افزود: ادارات و دستگاه های خراسان شمالی باید هر چه سریع تر نسبت به تسویه حقوق عقب افتاده کارگران خدماتی و کارکنان خود اقدام کنند.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته شوراهای اسلامی، از شوراهای شهر و روستا خواست تا در انتخاب شهرداران و دهیارانی متخصص و کارآمد، دقت کافی داشته باشند و پس از انتخاب نیز از آنها حمایت کنند.

وی با تاکید بر تسهیل امور از سوی شورهای اسلامی شهرها و روستاها از آنان خواست تا از باندبازی و جناح گرایی و نیز تفکرات قومی و قبیله ای اجتناب کنند و به همه مردم بدون ملاحظه جناحی و قومی خدمت رسانی کنند.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: باید شوراهای اسلامی برای رضای خداوند و آرامش شهروندان فعالیت کنند تا خدای نکرده اعتماد مردم از آنها سلب نشود.

کد خبر 2277951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha