۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۲۳

حجت الاسلام یعقوبی:

شهدا اسناد ماندگار انقلاب اسلامي هستند

شهدا اسناد ماندگار انقلاب اسلامي هستند

بجنورد- خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی شهدا را اسناد ثبت شده و ماندگار انقلاب اسلامي ايران دانست و بر حفظ آثار و نشر بيش از پيش ارزش‌هاي دفاع مقدس تأكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در مراسم توديع و معارفه مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس خراسان شمالي، حفظ آثار بر جاي مانده از هشت سال دفاع مقدس را وظيفه سنگيني ذكر و اظهار كرد: مسؤولان بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس علاوه‌بر حفاظت از اين آثار بايد نشر ارزش هاي آن را نيز به صورت جدي پيگيري كنند.

وي اضافه كرد: آثار و ارزش هاي هشت سال دفاع مقدس بايد به صورت ويژه و بدون تحريف به نسل‌هاي آينده منتقل شود تا مفهوم دفاع مقدس در گذر سال‌ها تغيير نكند و فرزندان آينده اين آب و خاك دفاع مقدس در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان را بشناسند و قدر بدانند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي بر تبيين و تشريح ارزش‌هاي دفاع مقدس براي نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب تأكيد كرد و گفت: شهدا اسناد ثبت شده و ماندگار انقلاب اسلامي هستند و انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در واقع با دفاع مقدس داراي سند و شناسنامه شد.

به گفته حجت الاسلام يعقوبي پاي سند انقلاب اسلامي ايران را شهدا با خون پاك خود امضا كرده اند و به دليل وجود همين سند است كه هيچ قدرتي در دنيا جرأت و توان جسارت و تعدي به كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي را ندارد و مستكبران نمي توانند خدشه اي به انقلاب و نظام ما وارد كنند.

وي وظيفه نسل جوان براي حفاظت و حراست از اين سند را بسيار مهم دانست و افزود: بايد با روشن گري و تبيين ارزش‌هاي دفاع مقدس در بين نسل‌هاي جديد، آنها را براي حفاظت از دستاوردهاي شهداي انقلاب آماده كنيم و نگذاريم اين انقلاب به دست نااهلان بيفتند.

رييس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي در ادامه با انتقاد از اين كه خراسان شمالی تنها استان کشور است که هنوز پارک موزه دفاع مقدس ندارد، خواستار توجه و مساعدت بيشتر براي اجراي اين طرح مهم و ارزشي در استان شد.

لازم به ذكر است؛ با وجود گذشت چندین سال از طرح ایجاد موزه دفاع مقدس در استان خراسان شمالي و جانمایی آن، طرح یاد شده متأسفانه همچنان بر روی کاغذ مانده و اين استان از داشتن پارک موزه دفاع مقدس بی نصیب مانده است.

امام جمعه بجنورد امروز احداث اين پارك موزه را يكي از مطالبات مهم مردم شهيدپرور خراسان شمالي اعلام و اظهار كرد: موزه‌هاي دفاع مقدس در استان و كشور بايد به بهترين شكل ممكن احداث شوند.

به گفته وي موزه هاي دفاع مقدس بايد داراي جذابيت هاي ويژه اي باشند تا بتوانند ارزش‌ها و آثار شهدا و دفاع مقدس را به خوبي به نسل‌هاي آينده منتقل كنند.

گفتني است، در پايان اين مراسم با قدردانی از خدمات سرهنگ پاسدار سعادت جلال دوست، مديركل پيشين بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان خراسان شمالي، سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری به عنوان مدیرکل جدید اين بنياد در استان معرفي شد.

استان 867 هزار نفری خراسان شمالی دارای دو هزار و 635 شهید، شش هزار و 613 جانباز، 370 آزاده و 33 هزار رزمنده است که در طول دوران دفاع مقدس در راه دفاع از دین و میهن جانفشانی کردند.

کد خبر 2280986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha