۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴

حجت الاسلام يعقوبي:

محور كاري رسانه‌ها باید تحقق شعار سال باشد

محور كاري رسانه‌ها باید تحقق شعار سال باشد

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محور کاری رسانه ها در سال جاری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي ظهر یکشنبه در نشست هم‌انديشي با اصحاب رسانه خراسان شمالی با اشاره به شعار امسال و نقش رسانه ها در تحقق آن، افزود: رسانه در تمدن سازي، نقشی اساسی و جايگاهی زيربنايي دارند و می توانند با تاثیرگذاری و جریان سازی، زمینه تشکیل تمدن‌های بزرگ را فراهم کنند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اينكه در دنياي ارتباطات نقش رسانه‌هاي مكتوب و مجازي قابل انكار نيست، اظهار كرد: در هر جامعه اگر رسانه ها دقيق و صريح باشد به طور قطع آن جامعه با پيشرفت روبرو خواهد شد.

وي افزود: رسانه ها به عنوان سفيران انقلاب هستند كه مي‌توانند پيام انقلاب را به بشر منتقل كنند.

اين مسئول با تاكيد بر اينكه اگر رسانه ها در انتشار اخبار به موقع و درست اقدام كنند جامعه نیز رو به اصلاح می رود، تصريح كرد: اگر رسانه های نظام جمهوری اسلامی با دقت و صراحت اطلاع رسانی کنند؛ در اين راستا نگاه دنيا به جامعه ما تغيير خواهد كرد.

وي با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در سفر معظم له به خراسان شمالی افزود: رهبر معظم انقلاب در بيانات خود نقش رسانه ها در سبك زندگي اسلامي را بي‌بديل و تعيين كننده دانستند.

حجت الاسلام بعقوبي گفت: رفتار افراد رسانه‌اي نيز خود نوعي سبك زندگي اسلامي و ديني را مي آموزد.

وي از شعار سال به‌عنوان مشق ساليانه رسانه‌ها ياد و عنوان كرد: رسانه‌ها هنر خود را در مشق اجتماعي كه همان شعار سال است با تلاش خود به نمايش مي‌گذارند.

امام جمعه بجنورد با بيان اينكه در آموزه هاي ديني اقتصاد و فرهنگ با هم پيوند زده شده اند، افزود: نقش رسانه ها در اين دو مقوله دو هدف ترسيم شده است كه فرهنگ جنبه زيرساختي و اقتصاد نيز جنبه رو بنايي را ايفا مي كند.

وي با بیان این که تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محور کاری رسانه ها در سال جاری باشد، تاكيد كرد: بايد تمدن اسلامي را بر اساس اقتصاد و فرهنگ پايه گذاري كنيم.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينكه در صحنه فرهنگي دو موضوع رخنه و رخوت فرهنگي به عنوان آسيب هاي جدي محسوب مي شوند، گفت: دشمن در رخنه هاي فرهنگي وارد جامعه ما شده و ما را تحت تاثير فرهنگ خود قرار داده است كه بايد اين رخنه ها را درمان كنيم.

وي اظهار داشت: رسانه اي در كار خود به موفقيت می رسد كه به موقع موضوعات را رصد و بر مسائل نيز حساسيت داشته باشد.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اين مطلب گفت: يكي از كارهاي بنيادي رسانه ها پيداكردن فرهنگ و ردپاي غرب در زندگی اجتماعی ملت مسلمان ایران است كه آنها را شناسايي و به مخاطبان خود منتقل كنند.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد در خاتمه اظهار داشت: متاسفانه کشور ما در بحث فضاسازي و كادر سازي فرهنگي هنوز ضعيف است و باید در این زمینه رخوت‌ها از بين رود و عزت ها جايگزين آن شود تا فرهنگ اسلامی و الهی ما بیش از پیش قوی تر شود.

 

 

کد خبر 2284514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha