۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

حجت الاسلام یعقوبی:

تربیت توحیدی فرزندان مهمترین اقدام برای داشتن خانواده اسلامی است

تربیت توحیدی فرزندان مهمترین اقدام برای داشتن خانواده اسلامی است

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با تاکید بر تلاش برای خداباوری، معادباوری و دین باوری فرزندان گفت: تربیت توحیدی اولاد مهم ترین اقدام برای داشتن خانواده ای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به روز جهانی خانواده، به خانواده ها توصیه کرد تا برای خداباوری، معادباوری و دین مداری فرزندان خود از سنین پایین برنامه داشته باشند و آموزش های متناسب با سن و درک و فهم اولاد را به آنها ارائه کنند.

وی با تاکید بر این که نباید از سوالات و کنجکاوی های فرزندان در موارد اعتقادی بی تفاوت عبور کنیم، اظهار کرد: باید به این سوالات با زبان استدلال متناسب با سن کودکان پاسخ داد اما در عین حال نسبت به وجود اصل خداوند؛ ذهن اطفال را درگیر نکنیم چرا که درک این گونه موارد برای کودکان دشوار است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اولین قدم برای تربیت فرزندان را تربیت توحیدی آنها دانست و افزود: بر مبنای آموزه های اسلامی، یکی از اهداف ازدواج به دنیا آوردن فرزندانی است که موحد و خداپرست باشند و لا اله الا الله گویان را در روی زمین بیشتر کنند.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به مشکلات ازدواج در جامعه، برگزاری مراسم های پرهزینه و گناه آلود را یکی از نواقص موجود در این زمینه دانست که با سبک زندگی اسلامی سنخیتی ندارند.

به گفته وی در مراسم های جشن نباید نه گناه کنیم و نه گناه را صادر کنیم چرا که اگر در جشنی نامحرمان با یکدیگر اختلاط داشته باشند؛ نه تنها گناه محسوب می شود؛ بلکه این گناه را صادر نیز کرده ایم.

حجت الاسلام یعقوبی چشم و هم چشمی در برگزاری مراسم های جشن، دعوت از گروه های موسیقی با ارقام چندین میلیونی و دیگر ریخت و پاش های رایج در شماری از مراسم های جشن را تیشه زدن به ریشه اعتقاد توصیف کرد و افزود: باید در سالی که به نام فرهنگ و اقتصاد مزین شده، از برگزاری جشن های گناه آلود اجتناب کنیم.

وی تصریح کرد: دین داری تنها مختص به نماز و روزه نیست بلکه لازم است در همه ارکان زندگی از جمله برگزاری مراسم های جشن و شادمانی نیز، الگوهای اسلامی را رعایت کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام اعتکاف، عنوان کرد: برگزاری آیین معنوی و فرهنگی اعتکاف از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب با همت جوانان دین دار آغاز شد و در سال های اخیر نیز سال به سال به رونق آن افزوده می شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته هلال احمر، ضمن تبریک این مناسبت به امدادگران و داوطلبان این نهاد، از زحمات شبانه روزی آنها قدردانی کرد و افزود: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با فداکاری و ایثار به صورت شبانه روزی در حوادث به کمک حادثه دیدگان می شتابند و این خدمت رسانی خود نمونه روشنی از ایثارگری به شمار می رود.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین ولادت امام علی(ع) و حضرت جواد(ع) را به نمازگزاران و عموم مسلمین تبریک گفت و از مردم خواست تا در زندگی فردی و اجتماعی سیره ائمه معصومین(ع) را به عنوان الگوی خود برگزینند.

کد خبر 2288188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha