۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۱۲

حجت الاسلام یعقوبی:

احیای فریضه امر به معروف نیازمند عزم ملی است

احیای فریضه امر به معروف نیازمند عزم ملی است

بجنورد- خبرگزاری مهر: رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت صبر و تقوی در مقام احیای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: احیای این فریضه الهی در جامعه نیازمند عزم ملی همه مردم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه شب در نشست مشترک ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده؛ اظهار کرد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از جلوه های بارز فرهنگ اسلامی است.

وی با تأکید بر توجه بیش از پیش به این فریضه در سال اقتصاد و فرهنگ، افزود: هنگامی که فرهنگ جامعه اسلامی از ناحیه دو آسیب رخنه ها و رخوت ها تهدید شود و در حالی که رخوت ها را افزایش می دهند؛ رخنه های فرهنگی را نیز بیشتر می کنند؛ به یقین وظیفه متولیان امر به معروف و نهی از منکر بیشتر می شود و آنها در معرض آزمایش سختی قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی نیز هست، اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان نظام اسلامی با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن از جمله شبکه های ماهواره ای، سایت های اینترنتی مخرب و دیگر وسایل جدید علیه ملت مسلمان ایران جنگ تبلیغاتی راه انداخته اند تا به خیال خام خود ملت ما را بیازارند و از پا درآورند.

به گفته وی در چنین شرایطی برای احیا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، متولیان این فریضه و یا همه مردم که در مقام تذکر لسانی متولی هستند؛ باید صبر و تقوی داشته باشند چرا که راهی به جز صبر و تقوی برای اجرای مؤثر و پایدار این فریضه دینی نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که در مقام احیای امر به معروف و نهی از منکر صبر و تقوی ضرورت دارد، تصریح کرد: البته احیای این فریضه در جامعه نیازمند عزم ملی است یعنی همه افراد احساس مسؤولیت کرده و وارد میدان شوند.

در این نشست سردار حسینعلی یوسفعلی زاده، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی که دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در این استان نیز محسوب می شود، با اشاره به این که احیای این فریضه الهی با سختی های متعددی توأم است، افزود: با توجه به شرایط موجود احیا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند مجاهدت همه اعضا است.

به گفته وی در زمینه برنامه های امر به معروف و نهی از منکر؛ برنامه ها از مرکز ابلاغ و تبیین می شود و ستاد استانی مؤظف به اجرای آن است اما این برنامه ها با توجه به شرایط و نیاز استان ها به صورت استانی تدوین و ابلاغ می شود.

سردار یوسفعلی زاده اضافه کرد: یکی از این برنامه های ابلاغی به صورت استانی؛ طرح پیشگیری از آثار سوء و مخرب شبکه های ماهواره ای است که اکنون در دست اجرا بوده و نتیجه آن در پایان نیمه نخست سال احصا می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه قرار است پس از بررسی نتایج اجرای این طرح در خراسان شمالی، طرح مزبور در دیگر استان های کشور نیز اجرا شود.

در سه سال اخیر استان خراسان شمالی به عنوان استان پایلوت برای اجرای امربه معروف و نهی از منکر در حوزه تذکر لسانی انتخاب شده است.

نیروی مقاومت بسیج  میدان دار اصلی اجرای طرح تذکر لسانی اجرای امر به معروف و نهی از منکر  به شمار می رود و در این راستا اکنون در خراسان شمالی در 400 پایگاه مقاومت و 75 حوزه، واحدهای ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

کد خبر 2290373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha