۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

حجت الاسلام یعقوبی:

تیم مذاکرات هسته ای متن نهایی توافقنامه را با دقت بیشتر تنظیم کنند

تیم مذاکرات هسته ای متن نهایی توافقنامه را با دقت بیشتر تنظیم کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران خواست تا متن نهایی توافقنامه با کشورهای گروه 1+5 را با دقت بیشتری تنظیم کنند و مواظب باشند موردی که منجر به ذلت و باج دهی ملت ایران می شود را امضا نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران کار بسیار سخت و توانفرسایی را تقبل کرده اند و باید مواظب باشند که حقی از ملت ضایع نشود.

وی عنوان کرد: تیم مذاکرات هسته ای ایران باید در تنظیم متن توافقنامه نهایی با کشورهای گروه 1+5 هوشیار باشند چرا که گاهی درج یک کلمه در این گونه توافقنامه ها یک عمر گرفتاری برای کشوری درست می کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به رهنمون های مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: رهبر انقلاب می فرمایند: من همواره طرفدار ابتکار در سیاست خارجی و مذاکره بوده ام و هستم و توصیه همیشگی من به مسؤولان نیز این است که هر چه تلاش و ابتکار دارند به کار گیرند اما نباید نیازمندی های کشور و برخی مسائل دیگر از جمله تحریم ها را به مذاکرات هسته ای گره بزنیم، ما مذاکره نمی کنیم که تحریم ها برداشته شود چرا که آمریکایی ها به دوستان خود نیز نامردی می کنند چه برسد به ملت و نظام جمهوری اسلامی که دشمن آنها به شمار می روند.

وی اضافه کرد: ما برای استیفای حق مسلم هسته ای خود مذاکره می کنیم بنابراین نباید آن چنان روی پیوند بین مذاکرات هسته ای و رفع تحریم ها اصرار کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: مسؤولین کشور باید برای رهایی از مشکلات ناشی از تحریم ها فکر دیگری بکنند؛ باید با کار، ابتکار، عزم ملی و مدیریت جهادی این کاستی ها را رفع کنند نه آن که منتظر رفع تحریم ها بنشینیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید چندساعته رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر خلاف سال های قبل امسال از نمایشگاه کتاب بازدید نکردند بلکه به نمایشگاه سپاه رفتند و این نشان دهنده آن است که هر جا نوآوری و حرکت رو به جلو باشد؛ رهبری 100 درصد راضی خواهند بود و برای بازدید حاضر می شوند اما اگر کم کاری صورت گیرد و در راستای سیاست های نظام حرکت نکنیم از جانب مقام معظم رهبری گوشمالی می شویم.

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال با عدم حضور در نمایشگاه کتاب به دست اندرکاران فرهنگی نشان دادند که از وضعیت فرهنگ راضی نیستند و هنوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نتوانسته آرمان های فرهنگی نظام را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تنظیم کند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: شاید یکی از دلایل عدم حضور رهبری در نمایشگاه کتاب امسال این باشد که اهل فرهنگ و نشر اندکی حواس خود را جمع کنند که اگر در زمینه فرهنگ عقب بیفتیم مورد بی مهری رهبری قرار می گیریم.

کد خبر 2292262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha