۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۳۴

حجت الاسلام يعقوبي:

زكات وسيله ای برای رسیدن به قرب الهي است

زكات وسيله ای برای رسیدن به قرب الهي است

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي از زكات به عنوان واسطه اي براي رسيدن به قرب الهي ياد كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي ظهر چهارشنبه در همايش زكات شهرستان بجنورد با اشاره به اينكه ایمان انسان به هر موضوعی، عمل به آن را در پی خواهد داشت افزود:  در انجام امور، علم انگيزه ايجاد نمي كند بلكه این ايجاد كننده انگيزه است که براي انجام هر كاري، ابتدا باید به آن ايمان داشته باشد.

وي با بيان اينكه اولين نشانه انسان با تقوا، باور نيروي غيب در عالم هستي است، گفت: هرچه اعتقاد و ايمان به غيب افزون شود در رفتار شخص، نشانه های ايمان بيشتر تجلي پیدا مي كند.

امام جمعه بجنورد دومين نشانه انسان با تقوا را به پا داشتن نماز عنوان كرد و اظهار داشت: نماز رمز ارتباط بين خالق و مخلوق است و به عنوان پرچم دينداري محسوب مي شود.

وي با بيان اينكه در فرهنگ قرآن رزق هم مادي و هم معنوي است، گفت: هر نعمتي كه خدا به انسان عطا كرده نوعي زكات در آن وجود دارد كه بايد آن را پرداخت كرد.

نماينده ولي فقيه در خراسان شمالی با تاكيد بر اينكه اهل زكات با پرداخت آن ذره اي از اموال خود را از دست نمي دهند، تصريح كرد: در پرداخت زكات قصد قربت الهي لازم است.

وي زكات و نماز را به عنوان معراج مومن دانست و افزود: زكات و نماز نشانه و علامت بندگي انسان است.

امام جمعه بجنورد با بيان اينكه نماز و زكات دو مقوله به هم پيوسته اند، اظهار داشت: نماز و زكات دو بال براي تقرب الهي هستند و اگر دين را با زكات و نماز شكل دهيم ثمره آن موجب نزدیکی بیشتر شخص، به خداوند متعال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه اين همايش مدير كميته امداد شهرستان بجنورد نيز به ارائه عملكرد كميته امداد اين شهرستان در بحث زكات طي سال گذشته پرداخت و افزود: سال 92 بالغ بر 900 ميليون تومان زكات از شهرستان بجنورد جمع آوري شد كه نسبت به سال 91، 200 ميليون تومان افزايش داشته است.

رضا وحداني همچنين از دريافت 75 ميليون تومان تشويقي زكات شهرستان بجنورد در سال گذشته خبر داد.

وي تاكيد كرد: پروژه هاي محل زكات بر اساس الويت بندي مناطق محروم انجام شود.

اين مسئول در خاتمه هم انديشي، همفكري، توجه به آيين نامه شوراي زكات، ايجاد بستر زكات در جامعه اسلامي و ...را از جمله اهداف برگزاري همايش زكات عنوان كرد.

کد خبر 2291598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha