۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۵:۰۴

حجت الاسلام یعقوبی:

داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارد توبه کنند

داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارد توبه کنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: خط امام(ره) یعنی تبعیت محض از جانشین بنیان گذار انقلاب اسلامی و داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارند، به دروغ خود را خط امامی می خوانند و باید هر چه سریع تر توبه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: امام(ره) فردی بود که دل ها را فتح کرد و مردم او را با تمام وجود دوست داشتند.

به گفته وی امام(ره) معمار انقلاب و ترسیم کننده نقشه راه این نظام و کشور بود، نقشه ای که بر مبنای اسلام و مورد تایید خدا بود و به همین دلیل نیز راه امام ماندنی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بنیان گذار انقلاب اسلامی را عبد صالحی به تمام معنا دانست و افزود: بندگی خدا نردبان عزت و اعتبار است و امام با ویژگی های کم نظیر خود توانست از این نردبان بالا برود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: امام خمینی(ره) اسلام را از دست نااهلان و ظالمان نجات داد و نگاه دنیا به اسلام علی الخصوص به مذهب تشیع را تغییر داد.

به گفته وی امام(ره) برای ملت ایران در دنیا عزت و سربلندی به ارمغان آورد و امروز مردم ایران در دنیا عزیزترین ملت ها محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی انتخاب جانشینی شایسته برای رهبری نظام از سوی مجلس خبرگان رهبری را عاملی دانست که غم بزرگ از دست دادن امام(ره) را برای مردم اندکی تحمل پذیر کرد.

وی با اشاره به رهبری حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری در 25 سال اخیر، عنوان کرد: رهبری انقلاب در این سال ها نظام را از گذرگاه ها و بحران های مختلف با موفقیت و سربلندی بیرون آورده و به زیبایی انقلاب را هدایت کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: خط امام(ره) یعنی تبعیت محض از جانشین بنیان گذار انقلاب اسلامی و داعیه داران خط امام که با رهبری میانه مناسبی ندارند، به دروغ خود را خط امامی می خوانند و باید هر چه سریع تر توبه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: می گویند خط امامی هستیم اما دروغ می گویند اگر خط امامی بودند باید رهبری را نیز همانند امام(ره) قبول می داشتند چرا که شعار خط امامی دادن و با رهبری میانه مناسبی نداشتن؛ نفاق است.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بستری شدن آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان در بیمارستان، از مردم خواست تا برای بهبودی این عالم بزرگ دعا کنند.

وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، ضمن تبریک این روز به جوانان از آنها خواست تا علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و مراقب باشند که دشمنان با تهاجم فرهنگی آنها را از اسلام و آموزه های ناب اسلامی دور نکند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و انتخاب بشار اسد با اکثریت آرا، از موضع گیری کشورهای غربی در این زمینه انتقاد کرد و گفت که کشورهای غربی با مفاهیمی چون حقوق بشر و دموکراسی به صورت دوگانه برخورد می کنند.

کد خبر 2305559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha