۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی:

جوانان حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند

جوانان حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از جوانان خواست تا حضرت علی اکبر(ع) را در زندگی فردی و اجتماعی الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در جمع جوانان خراسان شمالی، با اشاره به نوزدهم مرداد، سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، با تبریک این روز به مردم علی الخصوص جوانان، عنوان کرد: پسر ارشد امام حسین(ع) شبیه ترین فرد به حضرت محمد(ص) بود به گونه ای که از نظر ظاهری، اخلاق، منش و رفتار شباهت زیادی به پیامبر گرامی اسلام داشت.

وی از جوانان خواست تا علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند و درس وفا، جهاد، پاکی، ادب، تواضع در برابر پدر و مادر و... را از او بیاموزند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به جوانان اضافه کرد: مواظب باشید امروز دشمنان شما را نشانه گرفته اند، هدف از تهاجم فرهنگی دشمنان دور کردن شما از اسلام است و شما باید با هوشیاری در برابر این اقدامات، سرمایه جوانی خود را در مسیر بندگی خدا مصرف کنید.

وی از جوانان خواست تا در جوانی پاک باشند و آموزه های اسلامی را رعایت کنند و نگویند که بعدا و در سنین پیری توبه خواهند کرد چرا که مشخص نیست انسان تا چه زمانی زنده است و در ثانی معلوم نیست انسان در سنین بالاتر توفیق توبه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه به مسائل خارجی پرداخت و با اشاره به برگزاری انتخابات در سوریه و برگزیده شدن مجدد بشاراسد به عنوان رییس جمهور این کشور، با انتقاد از موضع گیری کشورهای غربی در مورد این انتخابات، عنوان کرد: دنیای غرب می گوید بشار اسد را قبول ندارد و انتخابات سوریه را زیر سؤال می برد؛ اما از طرف دیگر در کشورهایی که مزدوران آنها با کودتا و انتخاباتی نمایشی به قدرت می رسند؛ انتخابات را می پذیرند و تبریک می گویند.

وی با بیان این که کشورهای غربی با مفاهیمی چون حقوق بشر و دموکراسی به صورت دوگانه برخورد می کنند، افزود: کشورهای غربی حقوق بشری را قبول دارند که به نفع آنها باشد اما اگر همین حقوق بشر و دموکراسی به ضرر آنها باشد؛ از پذیرش آن اجتناب می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این مشکلات نشان می‌دهد که زمام جامعه و جهان باید به دست فقیه باشد نه سفیه، چرا که ولایت فقها دنیا را آباد می‌کند و سفیهان دنیا را به سمت تباهی و نابودی می برند.

کد خبر 2305839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha