۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۶

حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان ظرفیت انتقاد پذیری را در خود افزایش دهند

مسئولان ظرفیت انتقاد پذیری را در خود افزایش دهند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد با انتقاد از کم بودن آستانه تحمل مسئولان ومدیران در قبال انتقاد، از آنان خواست تا علاوه بر اینکه به منتقدان اجازه انتقاد می دهند، آنان را تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به 25 رجب، سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، اظهار کرد: در خراسان شمالی که استان باب الرضا محسوب می شود باید سالگرد شهادت پدر بزرگوار امام رضا(ع) بزرگ داشته شود.

وی از مسئولان فرهنگی و متولیات هیئات مذهبی استان خواست تا به این مناسبت برنامه های عزاداری برگزار کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: امام موسی بن جعفر(ع) سال های طولانی در زندان های حکومت عباسیان محبوس و تحت شکنجه بود و همه این سختی ها را برای این تحمل کرد که امت اسلام راه دین را بپوید و به بیراهه نرود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با قرائت حدیثی از این امام همام در مورد مدیریت زمان، افزود: امام موسی بن جعفر(ع) می فرمایند عمر خود را به چهار قسمت تقسیم کنید؛ یک قسمت را برای ارتباط با خدا، قسمتی را برای تلاش و کار برای کسب روزی حلال، قسمتی را برای کسب لذت های حلال و یک قسمت را نیز به یافتن دوستانی اختصاص دهید که عیب های شما را به شما بگویند و منتقد شما باشند.

وی اظهار کرد: با توجه با این حدیث و فرموده مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال مبنی بر دعوت علما و اساتید به انتقاد و داشتن نگاه نقادانه به شرایط کشور، افزود: رهبری؛ علما و اندیشمندان را دعوت کرده اند که با منطقی محکم و بیانی روشن نقاط ضعف و منفی کشور را نقد کنند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی اگر از مسئولی انتقاد می شود او نباید ناراحت شود و عکس العمل منفی داشته باشد بلکه باید از نقد نیز استقبال کند چرا که نقد باعث می شود انسان عیب های خود را بشناسد و برای برطرف کردن آن تلاش کند.

وی با انتقاد از کم بودن آستانه تحمل مسئولان و مدیران در قبال انتقاد، از آنها خواست تا علاوه بر این که به منتقدان اجازه انتقاد می دهند به آنها جایزه نیز بدهند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر، ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت: همانگونه که بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و این به آن معنا است که نباید در پیروزی ها مغرور شویم بلکه باید همواره دست خدا و امدادهای غیبی را در موفقیت های خود باور داشته باشیم.

کد خبر 2297217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha