۲۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۲۷

حجت الاسلام یعقوبی:

روحیه بسیجی عامل زمین‌گیری دشمنان در عراق و سوریه است

روحیه بسیجی عامل زمین‌گیری دشمنان در عراق و سوریه است

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: آنچه در عراق و سوریه سبب زمین گیر شدن و شکست دشمنان اسلام شده در واقع روحیه و فرهنگ بسیجی است که از انقلاب و نظام اسلامی به این کشورها صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیست و پنجم محرم سالگرد شهادت امام سجاد(ع)، ضمن تسلیت به این مناسبت، اظهار داشت: امام سجاد(ع) پاسدار پیام عاشورا و مبلغ فرهنگ حسینی بود.

وی اضافه کرد: این امام همام پس از واقعه عاشورا در شام در جمع یزید و یزیدیان خطبه ای ایراد کرد که یزید ملعون را استیضاح کرده و دروغ های او را آشکار ساخت.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: امام سجاد(ع) در شرایطی که شام به طور کامل در چنگال تبلیغات بنی امیه اسیر بود دروازه های این منطقه را به روی معارف اهل بیت(ع) گشود و مردم خوابیده شام را بیدار کرد به گونه ای که پس از آن دیگر یزید نتوانست اوضاع را کنترل کند.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه، افزود: امام سجاد(ع) در این کتاب در قالب دعا معارف سنگین دینی را برای نسل های آینده به ودیعه گذاشته است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر روحیه، مشی و مرام بسیجی و مدیریت جهادی و بسیجی در تمامی عرصه ها اصرار داشته و دارند.

وی با بیان این که بسیج قدمتی به درازای تاریخ اسلام دارد، گفت: از همان صدر اسلام همواره افرادی با روحیه و مرام بسیجی در کنار رهبران دینی حضور داشتند و خط مقدم اسلام ناب را تشکیل می دادند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بسیج را یکی از علل موفقیت ایران اسلامی در دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: بسیج در کنار ارتش و دیگر نیروهای مسلح، کشور و نظام اسلامی را نجات دادند.

وی بسیج را شجره طیبه و درخت تناور و پرثمر توصیف کرد و گفت: بسیج مدرسه عشق است بدین صورت که وقتی عشق و عقل در مقابل هم قرار می گیرند افراد مصلحت اندیش راه عقل را در پیش می گیرند اما بسیجی بر سر دوراهی عشق و عقل، عشق را بر عقل ترجیح می دهد.

حجت الاسلام یعقوبی از بسیجیان خواست تا قدر مدال های افتخار و القاب پرارزش خود را بدانند و این مدال های ذی قیمت را به ارزانی نفروشند.

وی در ادامه با بیان این که امروز بسیج از انقلاب و ایران اسلامی به دیگر کشورهای دنیا صادر شده است، تصریح کرد: فرهنگ بسیجی با کمک و سازماندهی ایران در سوریه و عراق راهگشا شد.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: آنچه که در عراق و سوریه سبب زمین گیر شدن و شکست دشمنان اسلام شده در واقع روحیه و فرهنگ بسیجی است که از انقلاب و نظام اسلامی به این کشورها صادر شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: متأسفانه هنوز کتابخوانی در کشور ما جایگاه خود را پیدا نکرده است.

وی با انتقاد از این که هنوز در سبد کالایی ما مصرف کتاب جایگاه مناسبی ندارد، افزود: متأسفانه در این زمینه از سوی مسئولین نیز کم کاری می شود به گونه ای که هنوز زیرساخت های مربوط به کتاب و کتابخوانی در کشور و استان آن چنان که باید و شاید آماده نیست.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر این که بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی نیازمند کتابخانه ای جامع و مرجع است، اضافه کرد: متأسفانه ساختمان کتابخانه مرکزی بجنورد چندین سال است که در حد اسکلت باقی مانده و هنوز تکمیل نشده است.

کد خبر 2420770

برچسب‌ها