۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۹:۲۸

حجت الاسلام یعقوبی:

امامت و ولایت در سیره علمی و عملی امام رضا(ع) متمم توحید است

امامت و ولایت در سیره علمی و عملی امام رضا(ع) متمم توحید است

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اعلام کرد: سیره علمی وعملی امام رضا(ع) گویای این واقعیت است که امامت و ولایت متمم توحید و از شروط آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد در پیامی به دبیرخانه دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع)،  برگزاری این همایش را به فال نیک گرفت و برای گسترش فرهنگ رضوی از نگاه شریعت اسلامی آرزوی توفیق کرد.

در این پیام آمده است : امام هشتم (ع) با نگاه قرآنی، امام را درجامعه دینی میزان و معیار می دانند و بر این باورند که همه ارزش ها را باید با این میزان سنجیده و ارزیابی کرد.

در ادامه این پیام تصریح شده است که سیره علمی و عملی آن حضرت نیز گویای این واقعیت است که امامت و ولایت متمم توحید و از شروط آن است.

امام جمعه بجنورد در ادامه این پیام آورده است: ساماندهی اموراجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم بدون وجود امام عالم وعامل، امکان پذیرنبوده و نخواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی در این پیام تصریح کرده است : همایش آموزه های سیاسی امام هشتم (ع) فرصت مبارکی است که فضای فکری فرهنگی جامعه ما را به سرچشمه معارف سیال اسلام ناب رهنمون شود و پژوهشگران را به ژرف نگری و ظرافت اندیشی در این زمینه فراخواند.

در پایان این پیام آمده است: امیداست خروجی این همایش بتواند پرسش های موجود در مقوله دیانت وسیاست را ازنگاه امام علی ابن موسی الرضا(ع) پاسخ داده وشبهات ومبهمات رابزداید.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش ملی علمی پژوهشی آموزه های سیاسی امام رضا(ع) از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که روز دوازدهم شهریور ماه امسال همزمان با دهه کرامت به میزبانی بجنورد برگزار می شود.

کد خبر 2361526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha