۲۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۳۸

حجت الاسلام یعقوبی:

شرافت انسانها در ازدواج فدای تشریفات نشود

شرافت انسانها در ازدواج فدای تشریفات نشود

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: نباید اجازه دهیم تا شرافت انسانها در ازدواج فدای تشریفات شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه پیوند آسمانی در بجنورد افزود: همه مسئولان دستگاههای فرهنگی باید تلاش کنند تا زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

وی اظهار داشت: پیوندهای آسمانی نشانگر انسان رو به رشد و تعالی است، انسانی که در ازدواج نیز به ارزشها و معنویات آن توجه می کند.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه ازدواج حلقه خودبینی در انسان را می شکند افزود: ازدواج حرکتی به سوی گسرش خود است، حرکتی که "من" را به "ما" تبدیل و انسان را از منیت خارج می کند.

وی در ادامه با اشاره با احادیث و روایات اظهار داشت: باید تلاش شود تا جوانان بتوانند به دور از ظواهر و تجملات، پیوند ساده و پر از معنویتی را تجربه کنند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: بالا بودن مهریه ارزش واقعی انسان را بالا نمی برد و خیر ازدواج در ساده برگزار کردن آن است.

وی سخت گیری در امر ازدواج، برگزاری مراسمات تشریفاتی و تجملی با هزینه های سنگین، مهریه های بالا و همچنین بالابودن سطح توقعات در برخی از خانواده ها را موانعی بر سر راه ازدواج جوانان دانست و اظهار داشت : باید با دوری جستن از این موانع راه ازدواج را برای جوانان هموار شود.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه نباید شرافت انسانها در ازدواج فدای تشریفات شود تاکید کرد: پیام این نمایشگاه اگر به خوبی به بازدیدکنندگان و جوانان منتقل شود می تواند در تقویت فرهنگ ازدواج سالم و آسان به آنان کمک کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به سخنان معظم رهبری در مورد تحدید نسل و کاهش شدید جمعیت جوان کشور، تصریح کرد: تقویت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان زمینه ساز و تحقق بخش پیام رهبر معظم انقلاب در مورد افزایش جمعیت جوان کشور خواهد بود.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: دستگاههای زیربط باید بستر کار و زمینه ازدواج آسان در کشور را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، قبل از سخنان امام جمعه بجنورد،  معاون ساماندهي امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان خراسان شمالي با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه پيوند آسماني با هدف ترویج ازدواج آسان و با محوریت سبک زندگی اسلامی به مناسب گرامیداشت دومین سالگرد سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي و هفته ولایت و امامت راه اندازی شده است.

امان الله فيروزه افزود: این نمایشگاه با 30 غرفه و با تلاش و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، بهزیستی، بنیاد شهید، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، تعزیرات حکومتی و با عنوان ستاد ساماندهی جوانان، از امروز به مدت یک هفته برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

فيروزه اظهار امیدواری کرد که با پیگیری جدی متوليان و مسئولین دستگاه هاي فرهنگی استان در راستای حل مسائل و مشكلات جوانان، زمینه ازدواج آسان جوانان فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین افتتاح نمایشگاه پیوند آسمانی، مدیران کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه، بنیاد شهید، تعزیرات حکومتی، ورزش و جوانان خراسان شمالی و جمعی از روحانیون و دست اندرکاران این نمایشگاه حضور داشتند.

کد خبر 2387979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha