۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۴:۱۹

حجت الاسلام یعقوبی:

ماهواره و استفاده نادرست از اینترنت بزرگ ترین تهدید خانواده ها هستند

ماهواره و استفاده نادرست از اینترنت بزرگ ترین تهدید خانواده ها هستند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: شبکه های ماهواره ای و استفاده ناصحیح از اینترنت و فضاهای مجازی بزرگ ترین آسیب و تهدید برای خانواده های مسلمان به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نتایج پژوهش در زمینه استفاده از شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی در کشور اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد آمار طلاق، مشاجرات، مشکلات اخلاقی و ... در خانواده هایی که از ماهواره استفاده می کنند بسیار بیشتر از سایرین است.

وی با یادآوری فعالیت 166 شبکه ماهواره ای فارسی زبان، افزود: شبکه های ماهواره ای به خانواده ها فساد و بی غیرتی را تزریق می کنند و لازم است خانواده ها از این شیطان قرن به طور جد پرهیز کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: در حال حاضر شبکه های ماهواره ای و استفاده ناصحیح از اینترنت و فضاهای مجازی بزرگ ترین آسیب و تهدید برای خانواده های مسلمان به شمار می روند.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی ماهواره لانه فساد است و وارد هر خانه ای که شود ترکش های این فساد به طور حتم به افراد آن خانواده اصابت خواهد کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان از عملیاتی شدن طرح احداث زائرسرا در جوار حرم مطهر رضوی برای مردم هر استان خبر داد و گفت: اصل طرح مزبور چند سال پیش از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و اکنون زمینه اجرای آن فراهم شده است.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: در قالب این طرح برای مردم هر استان زائرسرایی در جوار حرم رضوی احداث می شود تا نیازمندان و افراد بی بضاعت بتوانند با اسکان چند روزه در این محل نسبت به زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) اقدام کنند.

وی با اشاره به واگذاری زمین و پروانه ساخت رایگان برای احداث این مکان، افزود: دو میلیارد تومان اعتبار برای شروع ساخت این زائرسرا مصوب شده اما تداوم ساخت آن نیازمند ورود و همت خیران است.

خطیب نماز جمعه بجنورد از خیران استان خواست تا به هر اندازه که می توانند برای ساخت این زائرسرا مشارکت داشته باشند تا در اجر معنوی این کار خیر سهیم باشند.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از برگزاری مراسم استقبال نمادین ورود رهبر معظم انقلاب به بجنورد خبر داد و افزود: رهبری انقلاب در نوزدهم مهر ماه سال 91 وارد خراسان شمالی شده و به مدت هشت روز میهمان مردم این استان بودند و امسال نیز به این مناسبت؛ مراسم استقبال نمادین از رهبری از محل فرودگاه تا مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به این که نوزدهم مهر ماه امسال با روز شنبه مصادف شده است؛ مراسم استقبال نمادین از مقام معظم رهبری روز جمعه هجدهم مهر ماه برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 2368796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha