۱۴ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۱۱

حجت الاسلام یعقوبی:

نیروهای مسلح مراقب آسیب ها و آفت های مجموعه خود باشند

نیروهای مسلح مراقب آسیب ها و آفت های مجموعه خود باشند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر این که نیروهای مسلح می بایست مراقب آسیب ها و آفت های مجموعه خود باشند، گفت: حقیر شمردن دشمن از مهم ترین آفت های اقتدار نیروهای مسلح محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی این استان که به مناسبت نخستین روز هفته ناجا برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار نیروهای مسلح کشور با هدف حفظ امنیت در جامعه و پس زدن توطئه های دشمنان؛ یک امر واجب و ضروری بوده و باید برای تقویت روز افزون آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد: هر مجموعه ای برای ایفای نقش و رسالت خود به شناسایی هدف، تعیین نقشه راه و رهبرانی که هدایتگر مجوعه باشند نیاز دارد و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی نیز این موارد را در بهترین وجه خود دارند چرا که هدف آنها مقدس بوده و فرماندهی کل آنها نیز با رهبری دینی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: هدف نیروهای مسلح باید این باشد که ملت ما همیشه احساس کند نیروی مسلح مقتدر در صحنه حضور دارد و هیچ مهاجمی نمی تواند آنها را تهدید کند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایمان و اعتقاد پایه تمام اقتدارها محسوب می شود، اظهار کرد: نیروهای مسلح باید با تقویت اعتقادات، گام نخست تقویت اقتدار و توانمندی خود را محکم و پایدار بردارند.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تشریح برخی از آسیب ها و آفت های نیروهای مسلح، به هوشیاری در برابر آسیب ها و آفت های این مجموعه تأکید کرد و افزود: حقیر شمردن دشمن، سستی در فرمان پذیری از مراتب بالاتر و پیش بینی ضعیف از جمله آفت های اقتدار نیروهای مسلح محسوب می شوند.

سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان این که نیروی انتظامی مسؤول مستقیم برقراری نظم و امنیت در داخل کشور به شمار می رود، بر تقویت تعامل این نیرو با دستگاه های دیگر تأکید کرد و افزود: برقراری نظم و امنیت مستلزم مشارکت همه مردم و مسؤولین است.

وی با قدردانی از تلاش های نیروی انتظامی در سطح کشور و استان، اضافه کرد: با اقدامات مناسب نیروی انتظامی در طی سال های اخیر، در استان خراسان شمالی شاهد کمترین چالش ها بودیم که این روند مثبت باید تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی همچنین بر تقویت سیستم های هوشمند در نیروی انتظامی و آموزش بیشتر فعالان در این حوزه تأکید کرد و گفت: انجام این اقدامات؛ کاستی ها و نواقص موجود در نیروی انتظامی را مرتفع خواهد کرد.

پرویزی تصریح کرد: مشکلات و گرفتاری های موجود در کشور از جمله بیکاری، فقر، خشکسالی و ... سبب ایجاد تنش های اجتماعی و جرائم متعدد می شود اما می توان با تقویت تعامل بین نیروی انتظامی و دستگاه های مختلف، این تنش ها را به حداقل رساند.

گفتنی است، در مراسم امروز یگان های نمونه نظامی و انتظامی استان خراسان شمالی با اجرای حرکات نمایشی، توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند همچنین از کارکنان نمونه نظامی و انتظامی استان نیز تقدیر شد.

سیزدهم مهر ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز نیروی انتظامی و آغاز هفته بزرگداشت ناجا نامگذاری شده است.
 

کد خبر 2384172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha