۲۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴

حجت الاسلام یعقوبی:

کارکنان وزارت اطلاعات مجاهدان خاموش نظام هستند

کارکنان وزارت اطلاعات مجاهدان خاموش نظام هستند

بجنورد- خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی کارکنان وزارت اطلاعات را مجاهدان خاموش نظام توصیف کرد که در گمنامی کارهای بسیار مهم و قابل ستایشی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی صبح چهارشنبه در دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل اطلاعات خراسان شمالی که به مناسبت سی امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات را که در گمنامی کارهای بسیار چشمگیری انجام داده اما بسیاری از این فعالیت ها و تلاشها را مردم نمی دانند؛ به کارکنان و فعالان این نهاد تبریک می گویم.

وی اضافه کرد: امیدوارم برخی از کارهای این مجموعه را که می تواند در بین مردم مطرح شود به این مناسبت بیان کرد تا اندکی آگاهی نسبی به جایگاه این وزارت خانه و عملکرد آن در طول این 30 سال در بین مردم افزایش یافته و مردم بدانند وزارت اطلاعات تا کنون چه قدم های بزرگی برداشته یا در پیش دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اگر چه گمنامی جزء ذات این وزارتخانه است اما این که انسان در عین گمنامی گاهی اعمال و عملکرد خود را بیان کند؛ با یکدیگر منافاتی ندارد.

وی کار وزارت اطلاعات را کار بسیار ظریفی دانست و گفت: اینکه مقام معظم رهبری تلاش کارکنان این وزارت خانه را "مجاهدت خاموش" بیان فرمودند، نامگذاری کاملا درستی است، چرا که این کار هم جهاد است و هم مثل گلوله ای بی صداست که به سمت دشمن شلیک می‌شود اما دشمن متوجه نمی‌شود که از کجا شلیک شده است.

 حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به جایگاه حساس و کلیدی وزارت اطلاعات تصریح کرد: تلاش و مجاهدت در راه خدا برای دفاع از نظام اسلامی یکی از ویژه گی های بارز کار در وزارت اطلاعات است و اینکه برخی از کارها مصلحت نیست که برای همه مطرح شود توجهی به واژه " مجاهدت خاموش" و کار ذاتی این وزارت خانه است.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی بهتر است مردم آن میزان از عملکرد و فعالیت وزارت اطلاعات که مورد مصلحت است را بدانند چرا که آگاهی از این فعالیت ها برای مردم نگاهی جدید ایجاد می کند.

وی تاکید کرد که این نگاه اعتماد بیشتری را بین این وزارت خانه و مردم به همراه آورده و در نتیجه همکاری مردم افزایش می یابد.

حجت‌الاسلام یعقوبی اضافه کرد: امام خمینی(ره) مدال افتخاری به کارکنان این مجموعه دادند و با اعطای عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج)، جایگاه حساس و کلیدی وزارت اطلاعات تبیین کردند.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فعالیت های مثبت اطلاعات در خراسان شمالی اظهار کرد: آنچه که در رابطه با فعالیت های کارکنان اطلاعات در این استان مشهود است؛ همکاری، همدلی و همفکری کارکنان اطلاعات با مجموعه مسئولین و مدیران است.

به گفته وی نگاه هم سو و نزدیک فعالان اطلاعات با مدیران و مسئولان نشان دهنده وحدت رویه مدیران در مسائل کلان سیاسی و امنیتی و همکاری و تفاهم و تعامل بین مجموعه اطلاعات و مدیران است که این موضوع می باید حفظ و تقویت شود.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار امیدواری کرد که این نوع همکاری، تفاهم و تعامل بین این مجموعه و سایر مدیران دستگاه‌ها بتواند نتایج بسیار خوبی را برای مردم استان و نظام اسلامی به همراه داشته باشد.

امام جمعه بجنورد در پایان برای موفقیت هرچه بیشتر مدیران و کارکنان این مجموعه، در انجام رسالت خطیر و سنگین مسئولیت آنان دعا کرد.

کد خبر 2389616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha