۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

همزمان با دهم ذی الحجه/

نماز عید قربان در خراسان شمالی اقامه شد

نماز عید قربان در خراسان شمالی اقامه شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: نماز عید قربان با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی خراسان شمالی در مصلی های نماز جمعه، مساجد و امامزادگان شاخص شهرستانهای این استان با شکوه خاصی اقامه شد.

به گزارش خبرئگار مهر، مردم مومن و خداجوی بجنورد صبح یکشنبه مصادف با دهم ذی الحجه، نماز عید سعید قربان را در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد به امامت حجت الاسلام یعقوبی امام جمعه و قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار کردند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عید سعید قربان، حضور بانوان ایرانی در بازی های آسیایی اینچئون را صدور پیام اسلام و انقلاب دانست و گفت: حضور بانوان ایرانی با حفظ حجاب و رعایت حدود الهی در این مسابقات، ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام ناب محمدی بود.

وی در ادامه با اشاره به عید سعید قربان، این عید را عید غلبه بر هوای نفس و عید گذشتن از وابستگی های دنیوی عنوان کرد و گفت: حضرت ابراهیم خلیل، آموزگار خوبی ها و بنده خالص خدا بود که تمام دوران 157 سال عمر خود را در مقام بندگی خدا سپری کرد تا تاجایی که به مقام "خلیل الله" رسید.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: عید قربان عید رها شدن از بندگی و تعلقات مادی و پیمان بستن با خدا و دستورات الهی و یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آغاز دهه ولایت، بر برگزاری جشن های باشکوه این دهه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این آئین پرشکوه همزمان در تمامی مراکز شهرستانها، شهرها و بخش های این استان برگزار شد و مردم با حضور در نماز عید قربان ضمن انجام این وظیفه دینی و اسلامی، از درگاه خداوند متعال برای همگان طلب مغفرت، سلامتی و سعادت کردند.

کد خبر 2383480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha