۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۹:۳۳

حجت الاسلام خدیری:

پیام عید قربان وحدت بین مسلمانان است

پیام عید قربان وحدت بین مسلمانان است

پرند - خبرگزاری مهر: امام جمعه پرند با بیان اینکه یکی از پیام های عید قربان اتحاد میان مسلمانان است، تاکید کرد: عید بدون ولایت و امامت عید نیست و منهای ولایت و امامت، عیدی را قبول نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد خدیری صبح امروز در خطبه های نماز عید قربان با تبریک این عید به جامعه تشیع و همه مسلمانان، بویژه امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب گفت: امروز روز سرور، شادی و از اعیاد بزرگ و مشترک بین امت اسلام است.

وی ابراز امیدواری کرد تا خداوند زیارت حج را نصیب همه نمازگزاران و جمع حاضر کند و چنین روزی عید قربان را در منا در محضر ولی عصر امام زمان(عج) باشیم و مناسک حج را در جوار مبارک ایشان انجام دهیم چرا که این اعیاد با ولایت و امام مسلمین معنا دارد و عید بدون ولایت عید نیست، عید با امام معصوم عید است و منهای ولایت و امامت، عیدی را قبول نداریم.

امام جمعه پرند در ادامه به تشریح چگونگی اعمال حج در منا و عرفات پرداخت و با ذکر اشعاری در مدح حضرت حجت بن الحسن امام زمان(عج) افزود: "قربان" یعنی تقرب و یک قدم جلو رفتن به سمت خداوند باری تعالی و اگر کسی خودش را با یکی از اعمال نیک و همین نماز عید به خدا نزدیک کند و یا در مسیری برای تعالی قدم بردارد و به حجت خدا نزدیک شود، صدقه داده و به نیازمند کمک کند و خانواده خود را خوشحال کند، امروز برایش عید قربان است.

خدیری، روز عید قربان را روز امتحان بزرگ الهی برای حضرت ابراهیم دانست و با ذکر روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: ایشان فرمودند اگر روزی که در منا جایی که ابراهیم (ع) خنجر را روی گلوی ابراهیم گذاشت او که هم بهترین پدر بود هم بزرگترین پسر و خدا اجازه می داد اسماعیل قربانی می شد تمام کسانی که بعد از آن مستطیع بودند و حج می رفتند باید پسری از خود را در راه خدا قربانی می کرد.

وی با تشریح آیات 102 تا 107 سوره مبارکه صافات درخصوص سرگذشت حضرت ابراهیم (ع) و ذبح حضرت اسماعیل(ع)  و قربانی او در راه خدا بواسطه الهام و وحی افزود: از آنجایی که خدا کار بیهوده نمی کند و اجازه کار بیهوده را هم به بنده اش نمی دهد، حیوانی (قوچ) را برای او فرستاد تا قربانی کند و ابراهیم(ع) را پیروز و قبول در آزمایش الهی یافت اما کفار آن زمان که از خود بی خود بودند و دختران خود را زنده به گور می کردند از این آزمایش و سرگذشت حضرت ابراهیم(ع) درس و الگویی نگرفتند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز و همزمان با سراسر کشور نماز عید قربان در"مصلای پرند"مسجد جامع امام علی(ع) با حضور پرشور اقشار گوناگون مردم و به امامت حجت الاسلام خدیری امام جمعه پرند برگزار شد. 

کد خبر 2383460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha