۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۰

حجت الاسلام يعقوبي:

خراسان شمالي در ترويج عفاف و حجاب الگوی دیگر استان ها باشد

خراسان شمالي در ترويج عفاف و حجاب الگوی دیگر استان ها باشد

بجنورد: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: بايد اين استان در ترويج فرهنگ عفاف و حجاب براي ساير استان الگو و در اين زمينه پيشگام باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي عصر یکشنبه در نشست مشترك ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي خراسان شمالی که با حضور رابطين عفاف و حجاب و حقوق شهروندي دستگاه هاي اجرايي خراسان شمالي برگزار شد، اظهار کرد: صيانت از حقوق شهروندي و گسترش فرهنگ در جامعه ديني همان سبك زندگي ديني است كه مقام معظم رهبري در سفر به اين استان عنوان كردند.

امام جمعه بجنورد تصريح كرد: در اين راستا بايد خراسان شمالي در حوزه عفاف و حجاب براي ساير استان ها الگو و پيشگام باشد.

وي نزديكترين افراد براي عملياتي شدن اين امر را شهروندان دانست و گفت: بايد ادارات نمادي از حقوق شهروندي باشند و فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات به صورت درستي تبيين شود.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار داشت: عفت زيربناي بروز غيرت در زن و مرد است و باید آن را از لحاظ ارزش هاي ديني بشكافيم و براي افراد توضيح دهيم.

وي گفت: كاركنان ادارات بايد حقوق شهروندي خود را رعايت كنند و در درجه بعدي به ارباب رجوع آموزش دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اينكه عفاف و حجاب زيربناي ارزش هاي اسلامي است عنوان كرد: انساني كه عفت و حيا داشته باشد فرزندان پاك به جامعه تحويل مي دهد و فرزندان نيز كارهاي پاكي براي جامعه خود انجام خواهند داد.

کد خبر 2433141

برچسب‌ها