۵ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۹

حجت الاسلام يعقوبي:

اعتكاف موعد عبور از تعلقات دنيوي و حصول به معنويات اخروي است

اعتكاف موعد عبور از تعلقات دنيوي و حصول به معنويات اخروي است

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد گفت: آيين معنوي اعتكاف فرصتي براي عبور از تعلقات دنيوي و دست يابي به معنويات اخروي است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي صبح يكشنبه در جمع دانشجويان دختر معتكف دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد، با تبريك به مناسبت ميلاد مولود كعبه و حماسه فتح خرمشهر، افزود: لازم است جوانان و خصوصا دانشجويان، زندگي نامه امام علي(ع) را مطالعه كرده و سعي كنند در زندگي خويش از سيره عملي ائمه اطهار(ع) پيروي نمايند.

وي در ادامه با اشاره به برگزاري مراسم معنوي اعتكاف، اظهار داشت: در فضيلت اعتكاف بيان همين نكته كافي است كه آيين اعتكاف در رديف طواف كعبه و ركوع و سجود خداوند قرار دارد.

حجت الاسلام يعقوبي با بيان اينكه خداوند در آيه 125 سوره بقره گفته است كه ما به ابراهیم و اسماعیل فرمان دادیم تا خانه مرا برای طواف کنندگان و معتکفان و رکوع کنندگان و سجده کنندگان از هرگونه آلودگی تطهیر کنند، اضافه كرد: در اين آيه، اعتكاف همردیف طواف کعبه و همتای رکوع و سجود قرار گرفته است.

وي عنوان كرد: اما برخلاف حج كه پويايي و حركت لازمه آن است در مراسم اعتكاف، معتكفين توقف كرده و با ذكر خداوند، اعمال عبادي خود را انجام مي دهند.

مسئول مركز رسيدگي به امور مساجد خراسان شمالي تصريح كرد: توقف و اعتكاف در مساجد به قصد قربت الهي در واقع مقدمه اي براي معراج معتكفين است.

وي اضافه كرد: آيين مذهبي اعتكاف فرصتي براي عبور از تعلقات دنيوي و دست يابي به معنويات اخروي است و بايد معتكفين از اين فرصت سه روزه نهايت بهره را ببرند.

حجت الاسلام يعقوبي همچنين جهل و غفلت را از مهمترين موانع دست يابي انسان به كمال و عروج دانست و گفت: انسان ها مي توانند با چراغ روشنگر ذكر خداوند و علم، اين تاريكي ها را از ميان بردارند و پله هاي سير و سلوك معنوي را در راستاي دست يابي به حقيقت طي كنند.

 

کد خبر 2063306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha