۶ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۸

در آخرين روز اعتكاف/

معتكفين خراسان شمالي دعاي"ام داود" را زمزمه كردند

معتكفين خراسان شمالي دعاي"ام داود" را زمزمه كردند

بجنورد - خبرگزاري مهر: در آخرين روز اعتكاف، معتكفين و مومنين خراسان شمالي در مساجد و بقاع متبركه اين استان دعاي ام داود را قرائت كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، يكشنبه شب و در آخرين شب آيين معنوي اعتكاف، مراسم قرائت دعاي ام داود در مساجد و بقاع متبركه خراسان شمالي كه محل تجمع معتكفين در اين استان بودند، برگزار شد.

اين مراسم معنوی در آستان مقدس امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد موسوم به معصوم زاده با مناجات خوانی حجت الاسلام علی منفردی برگزار شد.

فاطمه دختر عبدالله‌بن ابراهیم که کنیه او به خاطر فرزندش"داود بن حسن بن على بن ابیطالب" ام داوود عنوان شده، بانویى است که اعمال مخصوص نیمه رجب منسوب به اوست.

ام داود مادر همشیر و رضایى امام صادق(ع) است و محدث بزرگوار على بن موسـى بن جـعـفـربـن طاووس حسنى حسینى معروف به سید بن طاووس او را از اجداد صالح، مومن و شایسته خود دانسته و در باب اعمال نیمه رجب خصوصیات و شرح اعمال ام داود را آورده است.

شیخ صدوق، شیخ طوسى و علامه مجلسی نیز این دعا را از نظر سند معتبر و از نظر تاثیر براى رسیدن به حاجت، رفع گرفتارى‌ها و برطرف شدن ظلم و ستم دیگران موثر می‌دانند.

گفتني است، در مراسم معنوی اعتکاف سال جاري در خراسان شمالي در مجموع 9 هزار و 605 نفر در 105 مسجد روستايي و شهري اين استان معتكف شدند.

از اين تعداد هفت هزار و 710 نفر را خواهران و هزار و 895 نفر را برادران تشكيل مي دادند و اين معتكفين در 75 مسجد روستايي و 30 مسجد شهري خراسان شمالي مراسم اعتكاف را به جاي آوردند.

مراسم معنوي اعتكاف از نماز صبح جمعه سوم خرداد مصادف با 13 رجب، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد و به مدت سه روز تا 15 رجب مصادف با پنجم خرداد ماه ادامه داشت.

براي برگزاري اين مراسم معنوي 150 روحانی و مبلغ دینی خواهر و برادر نيز از حوزه های علمیه قم، مشهد و حوزه های علمیه خراسان شمالی در مساجد این استان حضور يافته بودند.

يادآور مي شود، در مراسم اعتکاف سال گذشته در خراسان شمالی 11 هزار و 105 نفر حضور داشتند که از این تعداد هشت هزار و 509 نفر را خواهران و دو هزار و 100 نفر را نیز برادران تشکیل می دادند.

کد خبر 2063650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha