۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۱

حجت الاسلام روحاني نيا:

اعتكاف فرصت مناسبي براي ترويج سبك زندگي اسلامي است

اعتكاف فرصت مناسبي براي ترويج سبك زندگي اسلامي است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل تبليغات اسلامي خراسان شمالي گفت: آيين معنوي اعتكاف فرصت مناسبي براي ترويج و توسعه سبك زندگي اسلامي در جامعه است.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا در جلسه ستاد برگزاری مراسم اعتکاف خراسان شمالي با تاکید بر اینکه همه باید برای غنی‌سازی برنامه‌های اعتکاف تلاش کنند، اظهار داشت: نباید در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذارباشیم چرا که آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان در برنامه‌های معنوی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وي با تاكيد بر تلاش همگان برای غنی‌سازی برنامه‌های اعتکاف، از اعتکاف به عنوان فرصتی مناسب برای ترویج سبک زندگی اسلامی یاد کرد و افزود: ما در اعتکاف به دنبال الگویی برای سبک زندگی بهتر هستیم که اهل بیت(ع) مظهر آن هستند.

حجت الاسلام روحاني نيا اعتکاف را سبب پرورش جسم و جان دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه انسان آمیزه ای از این دو و نیازمند پرورش در ابعاد وجودی خود و همواره به دنبال سعادت و کمال است، برگزاری برنامه های اعتکاف تاثیر بسیاری در پرورش جسم و جان دارد.

وی با اشاره به اینکه روزه، نماز و حضور معتکف مایه تقرب است، بر گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اعتکاف در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: افزایش حضور جوانان و نوجوانان در اعتکاف موجب ارتقای سطح معنوی جامعه می‌شود.

حجت الاسلام روحانی نیا به اجرای طرح ثبت نام اینترنتی از معتکفین اشاره کرد و گفت: این امر اقدامی موثر در جهت تسهیل ثبت نام به شمار مي رود.

کد خبر 2058075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha