۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۹:۰۴

وحیدی:

500 دانش آموز خراسان شمالی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

500 دانش آموز خراسان شمالی در مراسم اعتکاف شرکت کردند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از 500 دانش آموز استان در مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزی شرکت کرده‌اند.

محمد وحیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مراسم اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی نیز آغاز شده و در مجموع 522 دانش آموز دختر و پسر در این مراسم معنوی شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان شرکت کننده در این مراسم، اعمال معنوی اعتکاف را در مدت 3 روز انجام می‌دهند، اظهار داشت: این مراسم از 23 مرداد ماه آغاز شده و به مدت 3 روز تا 25 این ماه ادامه خواهد داشت.

وحیدی با اعلام اینکه از 522 دانش آموز شرکت کننده در این مراسم 474 نفر دانش آموز دختر و 48 نفر پسر هستند، اضافه کرد: از این تعداد 102 دانش آموز دختر در شهرستان بجنورد، 108 دانش آموز دختر در شهرستان گرمه، 60 دانش آموز دختر در بخش درق، 104 دانش آموز دختر در شهرستان شیروان و 100 دانش آموز دختر و 48 دانش آموز پسر نیز در شهرستان جاجرم شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف دانش آموزی در شهرستان بجنورد در مسجد بقیه الله الاعظم، شیروان در مسجد جامع، درق در مسجد جامع و در شهرستان‌های گرمه و جاجرم نیز برای دانش آموزان پسر در مسجد صاحب الزمان و دانش آموزان دختر نیز در مصلی برگزار شده است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزاری این مراسم را با هدف تزکیه معنوی و ترویج و تعمیق فرهنگ اسلام ناب محمدی در بین دانش آموزان دانست و افزود: در این مراسم جلسات بحث معرفتی و بصیرتی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با حضور دانش آموزان و مربیان با موضوعیت ماه مبارک رمضان، خودسازی، ولایت مداری، جلسات ختم قرآن و محافل انس با قرآن، بیان احکام و معارف ویژه نوجوانان و جوانان، مراسم دعا و مناجات، برپایی نماز جماعت، مسابقات فرهنگی و ... برگزار می‌شود.

کد خبر 1672677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha