۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

حجت الاسلام روحاني نيا:

9 هزار نفر در خراسان شمالي معتكف شدند

9 هزار نفر در خراسان شمالي معتكف شدند

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ايام اعتكاف سال جاري بيش از 9 هزار نفر در مساجد شهری و روستایی این استان معتکف شدند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در مراسم معنوی اعتکاف سال جاري در خراسان شمالي در مجموع 9 هزار و 605 نفر در 105 مسجد روستايي و شهري اين استان معتكف شده اند.

وي با بيان اينكه از اين تعداد هفت هزار و 710 نفر را خواهران و هزار و 895 نفر را برادران تشكيل مي دهند، اظهار داشت: اين معتكفين در 75 مسجد روستايي و 30 مسجد شهري خراسان شمالي مراسم اعتكاف را به جاي مي آورند.

به گفته حجت الاسلام روحاني نيا از تعداد كل معتكفين استان در سال جاري، هزار  و 720 نفر در شهرستان بجنورد، دو هزار و 987 نفر در اسفراين، هزار نفر در شيروان، هزار و 443 نفر در مانه و سملقان، 740 نفر در گرمه، 531 نفر در جاجرم، 238 نفر در سنخواست، 456 نفر در فاروج و 230 نفر نيز در شهرستان راز و جرگلان در آيين معنوي اعتكاف شركت كرده اند.

وي اضافه كرد: همچنين 260 دانشجو نيز در مساجد دانشگاه هاي علوم پزشكي و آزاد اسلامي بجنورد معتكف شده اند.

حجت الاسلام روحاني نيا اظهار داشت: مراسم معنوي اعتكاف از نماز صبح جمعه سوم خرداد مصادف با 13 رجب، همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده  و به مدت سه روز تا 15 رجب مصادف با پنجم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وي همچنين از اعزام 150 روحانی و مبلغ دینی خواهر و برادر از حوزه های علمیه قم، مشهد و حوزه های علمیه خراسان شمالی برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال در مساجد این استان خبر داد و افزود: علاوه بر این در ایام اعتکاف سخنرانان ویژه کشوری نیز با حضور در مرکز استان و شهرستان های خراسان شمالی به ایراد سخنرانی در جمع معتکفین می پردازند.

به گفته اين مسئول اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسمات سخنرانی دینی، تشکیل حلقه‌های مختلف قرآنی، برگزاری کلاس اخلاق، برگزاری مراسم دعا، توزیع جزوه‌های بایدها و نبایدهای اعتکاف، برگزاری گفتمان دینی، ختم قرآن، حلقه های معرفت، برگزاری دعا و مسابقه کتابخوانی و ... از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف سال جاری هستند كه با همكاري روحانيون اعزامي برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اعتکاف سال گذشته در خراسان شمالی 11 هزار و 105 نفر حضور داشتند که از این تعداد هشت هزار و 509 نفر را خواهران و دو هزار و 100 نفر را نیز برادران تشکیل می دادند.

کد خبر 2062238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha