۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۲۳

در ماه مبارک رمضان؛

هزار قرآن آموز خراسان شمالی در دوره های قرآنی حضور یافتند

هزار قرآن آموز خراسان شمالی در دوره های قرآنی حضور یافتند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از سه هزار نفر از قرآن آموزان استان در دوره های آموزش قرآن در این استان حضور یافتند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در ماه مبارک رمضان سال جاری بیش از سه هزار قرآن آموز در مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن روستایی و شهری خراسان شمالی، در دوره های مختلف قرآنی شرکت کردند.

وی دوره های آموزشی قرآنی در استان را شامل دوره های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، ترجمه و تفسیر، حفظ، قرائت عمومی، دوره ویژه کارکنان دولت و دوره آموزشی ویژه کودکان پیش دبستانی ذکر و اضافه کرد: از تعداد کل قرآن آموزان در خراسان شمالی 300 نفر در رشته ترجمه و مفاهیم، 250 نفر در ترجمه و تفسیر، 700 نفر در حفظ، هزار نفر در دوره های ویژه کارکنان دولت، 500 نفر در دوره های قرائت عمومی قرآن و 150 نفر نیز در دوره های آموزشی ویژه کودکان پیش دبستانی حضور یافتند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا اجرای طرح آموزشی قرآنی در رشته های مختلف آموزش حفظ، ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن در سطوح مختلف و اجرای طرح های تربیت کادر متخصص آموزش قرآن کریم از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه مبارک رمضان محسوب می شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در خراسان شمالی 288 حافظ و 77 قاری قرآن به صورت رسمی و ثبت شده فعالیت می کنند.

به گفته این مسؤول از بین شهرستان های خراسان شمالی، فاروج با 51 نفر حافظ قرآن، بیشترین شمار حافظان قرآن کریم در استان را به خود اختصاص داده و علاوه بر این تعداد، در حال حاضر در خراسان شمالی 412 نفر به صورت تجربی و سنتی و 253 نفر هم به صورت تخصصی به آموزش قرآن می پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پایان اظهار داشت: هم اکنون در استان 35 مؤسسه قرآنی، 104 خانه قرآن شهری و روستایی و 629 جلسه دائمی آموزش قرآن کریم دایر است.

کد خبر 2114401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha