۳ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۲۸

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

آتش‌سوزی در ۲ نقطه ازجنگل‌های پلدختر مهار شد/انجام ۲۰ سورتی پرواز

آتش‌سوزی در ۲ نقطه ازجنگل‌های پلدختر مهار شد/انجام ۲۰ سورتی پرواز

پلدختر - فرماندار پلدختر از مهار آتش‌سوزی در دونقطه از جنگل‌های شمال غرب این شهرستان خبر داد.

احسان علی پوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با تلاش مجموعه امدادگران منابع طبیعی، بسیج، سپاه، تشکل‌های مردمی و نیروهای ستاد بحران دونقطه از سه محل آتش‌سوزی در جنگل‌های شمال غربی پلدختر به طور کامل مهار شد.

وی افزود: یک نقطه آتش‌سوزی در نوک قله روستای «خرسدر» دارای خط آتش حدود دو کیلومتر است که در صورت مساعد بودن هوا طی امشب مهار خواهد شد.

فرماندار پلدختر، گفت: برای اطفای حریق ۳۰ نفر از نیروهای واکنش سریع از منابع طبیعی پلدختر و استان و ۵۰ نفر از اهالی محل با تجهیزات به محل حادثه اعزام و عملیات مهار آتش به‌صورت هوا و زمین انجام شد.

علی پوری با بیان اینکه سپاه امروز نقطه‌زنی خیلی خوبی در مهار آتش در جنگل‌های شمال غربی پلدختر داشت، افزود: بالگرد سازمان هوا فضای سپاه برای انتقال نیروها و تجهیزات و آبپاش ۲۰ سورتی پرواز انجام داد.

وی دلیل اصلی آتش‌سوزی را عوامل انسانی دانست و یادآور شد: تاریکی شب، سخت‌گذر بودن و صخره‌ای بودن مسیر، شیب تند، تراکم و پوشش غنی گیاهی که رو به خشکی گذاشته، گرمای هوا و وزش باد عملیات اطفای آتش را با کندی مواجه ساخته است.

فرماندار پلدختر، افزود: مساحت عرصه خسارت‌دیده از این آتش‌سوزی‌ها در دست بررسی است که پس از برآوردهای کارشناسی اعلام می‌شود.

علی پوری، گفت: فردا ساعت ۹ صبح جلسه مدیریت بحران استان با محوریت آتش‌سوزی در جنگل‌های پلدختر در محل فرمانداری شهرستان برگزار خواهد شد.

وی از همکاری و تلاش منابع طبیعی، هلال‌احمر، محیط‌زیست، بسیج، سپاه و جوامع محلی شهرستان‌های پلدختر، رومشکان، کوهدشت و خرم‌آباد قدردانی کرد.

فرماندار پلدختر بر لزوم حفاظت از جنگل‌های شهرستان و توجه به آنها به‌عنوان ریه‌های تنفسی زاگرس تأکید کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب آتش‌سوزی مراتب را دراسرع‌وقت به شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

کد خبر 6145913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha