۱۹ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۰۲

حجت الاسلام یعقوبی:

اقتصاد مقاومتی تنها چاره کارشکنی های دشمنان نظام اسلامی است

اقتصاد مقاومتی تنها چاره کارشکنی های دشمنان نظام اسلامی است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به کارشکنی های دشمنان از جمله کاهش قیمت نفت، گفت: کار و تلاش و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در مقابل این کارشکنی ها سبب عبور موفقیت آمیز کشور از این پیچ تاریخی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک میلاد باسعات حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) اقدامات مهمی از جمله تربیت نیروی متخصص و کارآمد، مستندسازی دین مبین اسلام با عقل و منطق و قرآن، تبیین علمی دین، گسترش تفکر ولایی در جامعه دینی، توجه به مسائل اقتصادی جامعه و ... را در دوران حیات بابرکت خود انجام داد.

وی اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) پیش از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) به علت شرایط سیاسی اجتماعی فرصت تبیین علمی دین اسلام را نیافته بودند اما در زمان این دو امام همام اوج ارتقای علمی دین اسلام اتفاق افتاد.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که شمار احادیث نقل شده از امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) از مجموع احادیث نقل شده از ۱۰ امام دیگر بیشتر است، افزود: این دو امام با تربیت نیروهای متخصص در رشته های مختلف خدمت بزرگی به اسلام و بشریت کردند.

وی توجه به مسائل اقتصادی جامعه اسلامی را یکی از ویژگی های امام جعفرصادق(ع) برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده در واقع ریشه در آموزه های اسلامی امام صادق(ع) دارد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: کار و تلاش، اقتصاد مقاومتی، عزت نفس داشتن مسلمانان، وابسته نبودن به دشمنان از لحاظ اقتصادی و ... از آموزه های امام صادق(ع) بود که باید در حال حاضر نیز در کشور و جامعه اسلامی ما پیگیری شود.

وی با اشاره به کارشکنی های دشمنان از جمله کاهش قیمت نفت، اظهار کرد: کار و تلاش و اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در مقابل این کارشکنی ها سبب عبور موفقیت آمیز کشور از این پیچ تاریخی می شود.

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد قیام نوزدهم دی ماه سال ۵۶ طلاب حوزه علمیه قم، افزود: در پی چاپ مقاله توهین آمیز نسبت به امام(ره) در روزنامه اطلاعات، طلاب حوزه علمیه قم در حرکتی خودجوش قیام کرده و با مراجعه به بیوت مراجع تقلید روند انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم منحوس پهلوی را تسریع بخشیدند.

به گفته وی قیام نوزدهم دی ماه طلاب حوزه علمیه قم ابهت شاه و دستگاه شاهنشاهی را شکست و مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی شد.

خطیب نماز جمعه بجنورد همچنین با تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله انصاری شیرازی، اظهار داشت: این عالم بزرگوار استاد اخلاق و تواضع بود و اقشار مختلف مردم علی الخصوص طلاب و روحانیان می بایست منش و روش وی را الگوی خویش قرار دهند.

 

کد خبر 2461158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha