۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۷

حجت الاسلام یعقوبی:

مسئولان با بزرگنمایی مشکلات دشمنان را جسور نکنند

مسئولان با بزرگنمایی مشکلات دشمنان را جسور نکنند

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد از مسئولان و دولتمردان خواست تا با اجتناب از بیان و بزرگنمایی نقاط ضعف و برخی مشکلات موجود، مانع جسور شدن دشمنان نظام اسلامی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان کشور، عنوان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب رفتارهای غیرمنطقی قلدرهای جهانی در برابر جمهوری اسلامی ایران تابعی از ضعف و قدرت ما است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام اسلامی کشور ما را رصد می کنند و با توجه به قدرت و ضعف ما عکس العمل های خاص خود را به اجرا می‌گذارند.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: هر جا دشمنان نظام اسلامی ببینند که ملت و نظام ما روی پای خود ایستاده و با قدرت به کار خود ادامه می دهد؛ آنها مجبور می شوند مودبانه و منطقی برخورد کنند اما اگر آنها ببینند که ما ضعف و اختلاف داریم؛ با جسارت و پرورویی با ما رفتار می کنند.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس مسؤولان و دولت مردان نظام جمهوری اسلامی باید به گونه ای رفتار کنند که نقطه ضعف به دست قلدرمآب های جهان ندهند.

به گفته وی اگر در بخش های از کشور نیز نقاط ضعفی وجود دارد نباید با بیان و بزرگ‌نمایی آنها، دشمنان را نسبت به خود جری تر و جسورتر کنیم.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته معلم، عنوان کرد: شهید مطهری به معنای تمام فرهنگی و فرهنگ ساز بود.

وی اضافه کرد: این شهید بزرگوار قدرت ایمان را با قدرت بیان و طهارت جان آمیخته و برای ملت خدمتگزاری طاهر بود.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: شهید مطهری فردی بود که به جنبه های مختلف زندگی دینی و اجتماعی توجه می کرد و علاوه بر این که عالم به زمان خود بود؛ دوستان و دشمنان را نیز نیک می شناخت.

به گفته وی کتاب های شهید مطهری هم برای عارف و هم برای عامی روح افزا و سودمند بود و به همین دلیل نیز امام خمینی(ره) بر همه آثار این شهید بزرگوار بدون استثنا مهر صحه نهاد.

حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر این که باید معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، افزود: باید کتاب ها و نوشته های شهید مطهری بیش از پیش در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشور مورد توجه قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضیلت ماه رجب، اظهار داشت: باید در ماه رجب و شعبان خود را برای ماه رمضان و میهمانی خداوند آماده کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی اضافه کرد: باید در ماه رجب با استغفار؛ روح و جان خود را شستشو دهیم، در ماه شعبان با دعای شعبانیه روان خود را زینت داده و در ماه رمضان نیز با روزه داری و میهمانی خدا، روح و روان خود را جلا دهیم.

کد خبر 2283135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha