۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۴

حجت الاسلام یعقوبی:

رخنه‌ها و رخوت‌ها دو آسیب بزرگ فرهنگ جامعه‌اند

رخنه‌ها و رخوت‌ها دو آسیب بزرگ فرهنگ جامعه‌اند

بجنورد - خبرگزاری مهر: قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: دو مسأله رخنه‌ها و رخوت‌ها؛ فرهنگ جامعه اسلامی را تهدید می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در جمع مردم بجنورد با اشاره به اصول مطرح شده در شعار سال جدید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در شعار امسال و سخنرانی عید نوروز در مشهد مقدس به موضوع فرهنگ پرداخته و تأکید کردند که باید مواظب رخنه های فرهنگی بود.

وی با بیان این که دو مسأله رخنه‌ها و رخوت‌ها؛ فرهنگ جامعه اسلامی را تهدید می کنند، اضافه کرد: رخنه‌های فرهنگی از جانب دشمنان اعمال می‌شود؛ چرا که آنها سعی می کنند با استفاده از ابزارها و وسایل مختلف تهاجم فرهنگی، سبک زندگی مردم را غربی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اما بخشی از نارسایی های فرهنگی جامعه اسلامی به خود ما مربوط می‌شود چرا که در مواردی احساس مسؤولیت نمی کنیم و دچار رخوت فرهنگی می شویم.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی اضافه کرد: بسیاری از ما فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را جدی نگرفته و از کنار مشکلات و بی اخلاقی ها بی تفاوت می گذریم؛ حال آن که این مسأله آفت بزرگی برای فرهنگ کشور محسوب می شود.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی عنوان کرد: در حالی که در کشور میلیاردها تومان اعتبار صرف فوتبال و آوردن مربیان خارجی می‌شود؛ برای مسائل فرهنگی اعتبار ناچیزی در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که البته باید به فوتبال و ورزش نیز در محل و اندازه آن توجه شود، اظهار داشت: متأسفانه برنامه‌یزی‌ها اکنون به گونه ای است که میلیاردها تومان صرف فوتبال می شود اما تا یک مسؤول فرهنگی درخواست بودجه فرهنگی می‌کنند؛ گفته می‌شود که اعتبار نداریم.

به گفته وی این‌ها همه رخوت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند و لازم است در سال جدید با توجه به رهنمون‌های رهبری، هدایت و نظارت فرهنگی در جامعه را جدی بگیریم.

 

 

کد خبر 2268853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha