۱۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۴:۱۶

امام جمعه بجنورد:

پیام غدیر وحدت امت اسلام در سایه ولایت است

پیام غدیر وحدت امت اسلام در سایه ولایت است

بجنورد- امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پیام اصلی غدیر وحدت و انسجام امت اسلام در سایه ولایت است، افزود: هر کجا شیعه و سنی با یکدیگر متحد بوده اند بر مستکبران و دشمنان اسلام غلبه کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک عید غدیر اظهار کرد: پیام عید سعید غدیر وحدت و اتحاد امت اسلامی است.

وی اضافه کرد: اگر همه مسلمانان در برابر پیام غدیر که از ناحیه خداوند بود خاضع و خاشع می شدند امروز اسلام تنها ابرقدرت دنیا بود و اختلافات و چنددستگی ها در بین مسلمانان دیده نمی شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه همه بدبختی های امت اسلام از درک و اجرا نکردن پیام غدیر و تسلیم نشدن در برابر درس های غدیر است، تصریح کرد: غدیر مایه وحدت است نه مایه اختلاف، در حالی که برخی متحجران می گویند غدیر عامل اختلاف بین شیعه و سنی است.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی غدیر دو مسئله ولایت و ولی را با یکدیگر می گوید و شیعه و سنی نیز بر سر ولایت با یکدیگر اختلاف ندارند بلکه اختلاف آنها با هم بر سر ولی است.

وی با بیان اینکه غدیر موضوعی است که انسان ها همیشه به آن نیاز دارند و آن مسئله رهبری است، تصریح کرد: هیچ جامعه ای اوج نخواهد گرفت مگر آنکه رهبری شایسته داشته باشد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه غدیر تداوم راه نبوت بوده و هیچ گاه به معنای جدایی دین از سیاست نیست، افزود: افرادی که می گویند دین باید از سیاست جدا باشد در حقیقت مسئله غدیر را نشناخته و درک نکرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از زائران بیت الله الحرام از جمله کشته شدن چندصد زائر ایرانی، اظهار داشت: فیلم های موجود و شهادت حجاج نشان می دهد که این فاجعه توطئه بوده و رژیم آل سعود نمی تواند منکر آن شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به قساوت آل سعود، افزود: این رژیم حتی به حجاج آب نیز نداده و سربازان آل سعود به حجاج ایرانی در حال جان دادن می خندیدند و در کنار آنها سیگار می کشیدند.

وی با بیان اینکه جنایت منا فراموش شدنی نبوده و آل سعود را بیشتر در معرض سقوط قرار داد، اضافه کرد: آل سعود را باید آل قساوت و سنگدلی بدانیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد این فاجعه، افزود: ۲۰ کشوری که زائران آنها در فاجعه منا کشته شدند مطالباتی دارند و ایران اسلامی نیز در صورت کوچکترین بی احترامی آل سعود به پیکر زائران جانباخته، عکس العمل سخت و خشنی نشان خواهد داد.

کد خبر 2929806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha