۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۸:۲۱

امام جمعه بجنورد:

روح و جانمایه ماموریت و دعوت انبیاء الهی کرامت بود

روح و جانمایه ماموریت و دعوت انبیاء الهی کرامت بود

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: روح و جانمایه ماموریت و دعوت انبیا کرامت بود و پیامبرگرامی اسلام (ص) آمد تا انسان ها را به قله کرامت برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در نخستین جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که با حضور معاون فرهنگی هنری ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تشکیل شد، افزود: شکی در کرامت انبیاء نیست و آنها می دانند در باطن ما چه خبر است، نیت ها را می خوانند؛ پس ما با نیت درست به آنها متوسل شویم تا جواب بگیریم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه نخستین فردی که در جبهه حق، کرامت نشان داد، حضرت هابیل در برابر قابیل بود، عنوان کرد: در برنامه های بزرگداشت دهه کرامت باید به مردمی بودن و حضور جوانان در برنامه ها هم دقت شود.

حضور بیشتر مردم در مناسبت های مذهبی سبب ماندگاری برنامه ها می شود

مرتضی طاهریان، دبیر شورای بزرگداشت دهه کرامت کشور نیز در این نشست گفت: ستاد دهه کرامت کشور از سال ۸۷ در راستای شناسایی و به کارگیری تمام ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی، فرهنگی، مردمی و مذهبی شروع به کار کرد.

وی اظهار داشت: همه توان ما و سمت و سوی برنامه های این ستاد به سمت محوری شدن حضور مردم در مراسم است، چرا که هرچه مردم در مناسبت های مذهبی بیشتر حضور داشته و نقش ایفا کنند، سبب ماندگاری برنامه ها می شود.

معاون فرهنگی و هنری ستادعالی کانون های مساجد، از رونمایی کتاب "بر آستان کرامت" در دهه کرامت خبر داد و گفت: وفاق و همدلی پیش آمده در چند سال اخیر بین دستگاه ها از بخشی نگری کاسته است.

دهه کرامت تقویت ولایت مداری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم دهه کرامت را یکی از مباحث اساسی در تقویت ولایت مداری و تقویت فرهنگ رضوی دانست و گفت: شاخص ترین برنامه دهه کرامت در استان، برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی است که پنج دوره در خراسان شمالی برگزار شده و در دو سال گذشته بنا به ضرورت بازنگری برنامه ها، این جشنواره در استان برگزار نشد.

حسین ثابت قدم وحید با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی، تراز فرهنگی استان را افزایش می دهد، افزود: قصد داریم استان را به پایگاه تئاتر دینی تبدیل کنیم.

برنامه های دهه کرامت در خراسان شمالی

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی نیز برگزاری کارگاه خانواده اسلامی، برگزاری کلاس های مهارت های زندگی و سبک زندگی اسلامی در روز دختران، برپایی چندین نمایشگاه عفاف و حجاب و کارگاه نگرش دیگر به عفاف و حجاب، جشنواره عکس، تجلیل از خادمان مساجد، رونمایی از کتاب شمس طوس، حضور خدام رضوی با عنوان کاروان زیر سایه خورشید، در استان را از جمله برنامه های استان در دهه کرامت برشمرد.

کد خبر 2872469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha