۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰

امام جمعه بجنورد تأکید کرد:

لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه مصرف بهینه آب

لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه مصرف بهینه آب

بجنورد- امام جمعه بجنورد با اشاره به معضل کم آبی در کشور، گفت: صرفه جویی و مصرف بهینه آب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، بر لزوم استفاده صحیح از نعمت آب تأکید کرد.

وی افزود: آب نعمتی الهی و در دسترس است اما میزان آن اندک بوده و به همین دلیل نیز می بایست دقت در مصرف و عدم اسراف آن در دستور کار همه افراد قرار گیرد.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که آب در قرآن در زمره بزرگ ترین نعمت های الهی قرار داده شده است، تصریح کرد: با وجود این که جامعه ما، جامعه ای اسلامی است متأسفانه معضل اسراف در بخش های مختلف از جمله در زمینه مصرف آب، دامن گیر کشور شده است.

وی با یادآوری این که مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب اسراف کاری یک عیب ملی ما به شمار می رود و می بایست رفع شود، افزود: عدم اسراف و مصرف بهینه آب در جامعه نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که یکی از زمینه های مدیریت صحیح و سالم در بخش های مختلف، آگاهی دادن به جامعه است، اظهار کرد: در حوزه آب نیز می بایست آگاهی بخشی به مردم افزایش یابد.

به گفته حجت الاسلام یعقوبی اگر مردم با چرخه تولید و نیز پشت صحنه کار استحصال، تصفیه و توزیع آب آشنا شوند و این مسائل برای آنها بیان شود یقینا به تفکر فرو رفته و بیشتر به ارزش آن پی می برند.

وی ادامه داد: نتیجه این اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه تأمین و توزیع آب شرب مناسب سبب می شود تا شناخت مردم نسبت به مصرف بهینه آب افزایش یافته و از میزان اسراف آب در جامعه کاسته شود.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که حوزه کاری فعالان و متولیان بخش آب و فاضلاب بسیار حساس، حیاتی و دقیق بوده و باعث نشاط اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه کاری مشکلی ایجاد شود کل شهر دچار بحران می شود که این موضوع نشان دهنده حساسیت و اهمیت فعالیت در بخش تأمین و توزیع آب است.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان، ضمن تأکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت این ماه، اظهار کرد: ماه رمضان برای مؤمنان و روزه داران غنیمت و برای روزه خواران جریمه است.

وی با بیان این که همه باید از ظرفیت و سفره بابرکت این ماه اندوخته معنوی برگیریم، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت ویژه خداوند برای اندوخته گیری مؤمنان است تا از این اندوخته برای حرکت در مسیر معنویت در سایر ماه های سال استفاده کنند.

سیدابراهیم علوی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این شرکت و برنامه های پیش رو، اظهار کرد: تأمین آب شرب سالم و باکیفیت اولویت نخست فعالیت های شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی همچنین ضمن تشریح برنامه های هفته صرفه جویی آب در خراسان شمالی، وضعیت تولید و مصرف آب در استان را مناسب ارزیابی کرد.

 

کد خبر 2787569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha