۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸

امام جمعه موقت بجنورد:

حفظ عزت ملت ایران در مسئله هسته ای در گرو اطاعت محض از رهبری است

حفظ عزت ملت ایران در مسئله هسته ای در گرو اطاعت محض از رهبری است

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: حفظ عزت و عظمت ملت ایران در مذاکرات هسته ای در گرو اطاعت محض از مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: باید همه جوانان ایران اسلامی حضرت علی اکبر(ع) را الگوی خود قرار دهند.

وی با بیان این که جوانان مسلمان ایران با تأسی از حضرت علی اکبر(ع) انقلاب آفرین شده و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز حماسه سازی کردند، افزود: جوانان امروز نیز همانند جوانان دوران جنگ تحمیلی بوده و با تمام وجود آماده دفاع و جان فشانی در راه اسلام و انقلاب هستند.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به این که در حال حاضر ۳۱ درصد از جمعیت کشور را جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله تشکیل می دهند، تصریح کرد: این جمعیت جوان ظرفیت ویژه ای برای کشور بوده و می بایست مسئولان از توان این جوانان در بخش های مختلف بیش از گذشته استفاده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... سرآمد بوده و مؤفقیت های حاصل شده در این بخش ها نیز مرهون تلاش و فعالیت این جوانان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیزدهم خردادماه، روز سربازان گمنام امام زمان(عج)، ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی فعالان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور، افزود: امنیت و آرامش امروز کشور نتیجه تلاش های خالصانه و خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی ادامه داد: نام زیبایی بر روی نیروهای اطلاعاتی کشور گذاشته شده و امید می رود فعالان این حوزه تا ظهور امام زمان(عج) این شایستگی خود را حفظ کرده و در رکاب منجی عالم بشریت قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت ولی عصر(عج)، از مردم خواست تا جشن های این ایام را با شکوه برگزار کنند.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: همچنین در برنامه های دهه مهدویت می بایست سخنرانان در زمینه های اهداف امام زمان(عج)، وظایف منتظران واقعی و سایر مباحث مربوط به مهدویت برای مردم روشن گری کنند تا مردم بیش از پیش با معارف مهدویت آشنا شوند.

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای غربی برای رسیدن به توافق جامع، اظهار کرد: حفظ عزت و عظمت ملت ایران در مذاکرات هسته ای در گرو اطاعت محض از مقام معظم رهبری و رعایت خطوط قرمز تعیین شده از سوی معظم له است.

به گفته وی مردم از شرایط فعلی مذاکرات رضایت نداشته و بازرسی دشمن از تأسیسات نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای را نمی پذیرند چرا که این موارد با عزت ایران اسلامی در تضاد است.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی افزود: در توافق جامع هسته ای بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و خطوط قرمز تعیین شده می بایست شش اصل لغو یکباره تحریم ها، حفط دستاوردهای هسته ای، عدم ایجاد مانع در برابر تحقیقات علمی هسته ای، نظارت و بازرسی متعارف و عدم نظارت و بازرسی از نیروهای مسلح کشور مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2763180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha