۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۳

حجت الاسلام موسوي جاجرمي:

جمهوري اسلامي الگوي وحدت در جهان اسلام است

جمهوري اسلامي الگوي وحدت در جهان اسلام است

بجنورد- خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت بجنورد گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران الگوي وحدت و انسجام در جهان اسلام به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيدمرتضي موسوي جاجرمي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با تبريك به مناسبت ميلاد حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، در تشريح عوامل تفرقه افكنانه در دنياي اسلام، اظهار كرد: آمريكا بزرگترين عامل ايجاد اختلاف و تفرقه در دنياي اسلام است.

وي با بيان اين كه تفرقه و فرقه سازي استراتژي آمريكا در جهان اسلام است، افزود: آمريكا مي خواهد از اين طريق به اهداف استعماري و استكباري خود در كشورهاي مسلمان دست يابد و منابع اين كشورها را غارت كند.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي اضافه كرد: ابزار آمريكا و كشورهاي غربي براي دامن زدن به اختلاف در جهان اسلام نيز ايجاد اختلاف در بين قوميت ها و مليت ها، دفاع از حكومت هاي طرفدار غرب در سرزمين هاي اسلامي، انتشار كتب و نشريات و راه اندازي سايت هاي اينترنتي در راستاي تفرقه افكني، حمايت از جريان هاي سطحي نگر در دنياي اسلام از جمله تكفيري ها، فرقه سازي در دنياي اسلام نظير بهاييت در بين شيعيان و وهابيت در بين پيروان اهل تسنن و ... است.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد راه هاي مقابله با اين توطئه هاي دشمنان را نيز تكيه بر مشتركات اسلامي نظير دين اسلام، قرآن، پيامبر اكرم(ص) و اعتقاد به امامت ولي عصر(عج)، عمل به آموزه هاي قرآني مبني بر" واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا"، نزديك شدن كشورهاي اسلامي به يكديگر، آشنايي مسلمانان از وضعيت همديگر و ... برشمرد.

به گفته وي بر مبناي آيه قرآني"... قوله تعالى واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا واذكروا نعمة الله عليكم إذ كنتم أعداء فألف بين قلوبكم فأصبحتم بنعمته إخوانا..." وحدت در بين مسلمانان امري واجب بوده و هر گونه تفرقه و اختلاف آسيب رسان به مسلمانان هم حرام است.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي در ادامه عنوان كرد: نمونه اي كامل از وحدت بين پيروان مذاهب شيعه و سني و قوميت هاي مختلف دنياي اسلام در نظام جمهوري اسلامي ايران ديده مي شود كه به بركت انقلاب اسلامي و رهبري امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري حاصل شده است.

او اظهار داشت: نمونه عملي اين وحدت اسلامي در ايران نيز در هشت سال دفاع مقدس ديده شد كه پيروان شيعه و سني برادروار در كنار يكديگر براي دفاع از كيان نظام اسلامي در مقابل دشمن مشترك ايستاده بودند.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي با اشاره به تكثر قوميت ها در ايران و تحريك اين قوميت ها از سوي دشمنان نظام اسلامي در ابتداي انقلاب، اضافه كرد: بصيرت و آگاهي مردم ايران سبب شد تا هيچ كدام از نقشه هاي دشمنان براي تفرقه افكني در ايران كارساز نباشد و اكنون ايران اسلامي الگوي وحدت و انسجام در جهان اسلام به شمار مي رود.

وي اظهار اميدواري كرد كه با آگاهي مسلمانان تمامي كشورهاي اسلامي، جهان اسلام بار ديگر عزت و عظمت و شوكت گذشته خود را بازيابد و زمينه براي ظهور منجي عالم بشريت، حضرت مهدي(عج) فراهم شود.

 

کد خبر 2216237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha