۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

دهقان در گفتگو با مهر:

رسول مکرم اسلام (ص) بهترین الگو برای جهانیان است

رسول مکرم اسلام (ص) بهترین الگو برای جهانیان است

زاهدان- خبرگزاری مهر: رییس اداره تبلیغات اسلامی سراوان گفت: حضرت محمد مصطفی (ص) بهترین و کاملترین الگو برای جهانیان است و خداوند نیز در قرآن کریم از ایشان به عنوان الگوی حسنه برای بشریت یاد کرده است.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان در گفتگو با مهر عنوان کرد: انسان ها الگو پذیرند و تمایل دارند که ازخصوصیات رفتاری و کرداری دیگران تقلید کنند لذا اگر انسان می خواهد به کمال و سعادت و رستگاری برسد بهترین الگو برای هموار سازی این مسیر الگو قرار دادن پیامبر مکرم اسلام است.

 وی افزود:بررسی زندگی فردی و اجتماعی و نوع رهبری پیامبر نشان دهنده زهد و عبودیت و بندگی خداوند و همچنین الگو بودن  از لحاظ اخلاق حسنه، خوش رفتاری با مردم و خصوصیات بارز انسانی است.

وی تاکید کرد رسول مکرم اسلام به عنوان الگوی وحدت همواره با دعوت انسان ها به توحید، عدالت گستری، زهد و تقوا و فراگیری علم و دانش  و همچنین اخوت و برادری موجب ایجاد همدلی و تحکیم وحدت بودند.

دهقان یادآور شد: تامل  و عمل به  سیره و خصوصیات پیامبر اسلام که همواره انسان ها را به اخوت و برادری دعوت می کرد می تواند بسیاری از اختلافات را حل کرده و ریشه جنگ های داخلی را در بین مسلمانان بخشکاند.

وی تاکید کرد: خداوند ایشان را محور وحدت برای انسان ها قرار داده و لذا مسلمانان باید با تاسی از شخصیت بزرگوار ایشان از اختلاف و جنگ با یکدیگر پرهیز کنند.

وی افزود: به مناسبت میلاد پر خیر برکت ایشان طبق روال همه ساله مراسم محوری و گفتمان های دینی ویژه ایام ربیع و همچنین مراسم جشن و سرور در مسجد جامع و مدارس دینی اهل سنت سراوان با همکاری دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت برگزار می شود.

کد خبر 2215922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha