۲۶ دی ۱۳۹۳، ۱۳:۴۶

حجت الاسلام موسوی جاجرمی:

حادثه تروریستی فرانسه توطئه صهیونیست ها برای اسلام هراسی بود

حادثه تروریستی فرانسه توطئه صهیونیست ها برای اسلام هراسی بود

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: حادثه تروریستی اخیر در فرانسه و حمله به کارکنان نشریه موهن این کشور توطئه صهیونیست ها برای رواج اسلام هراسی در اروپا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به بیست و ششم دی ماه، سالروز فرار شاه خائن، محمدرضا پهلوی از ایران در سال ۵۷، اظهار داشت: این فرار در واقع نتیجه حضور خونین مردم در هفدهم شهریور و تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ بود که پایه های رژیم منحوس پهلوی را به لرزه درآورده بود.

وی اضافه کرد: بعد از قیام خونین مردم در این ایام دیگر رژیم پهلوی و شاه جرئت و توان ایستادگی در برابر ملت را نداشت به همین دلیل نیز عرصه را به انقلابیان واگذار کرد.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر این که می بایست حوادث و وقایع منجر به پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی به درستی در مدارس و دانشگاه ها به جوانان آموزش داده شود، تصریح کرد: کم کاری در این زمینه سبب می شود تا دشمنان تحریفات خود از این وقایع را به عنوان اصل حوادث انقلاب در بین نسل های جوان ترویج کنند.

خطیب نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به بیست و هفتم دی ماه، سالگرد شهادت فدائیان اسلام از جمله حجت الاسلام سیدمجتبی نواب صفوی، خلیل طهماسبی، مظفر ذوالقدر و سیدمحمد واحدی در سال ۱۳۳۴ شمسی به دست دژخیمان رژیم پهلوی، اظهار داشت: فدائیان اسلام از جمله بهترین مبارزان راه اسلام و آزادی بودند که در شرایط بسیار سخت آن دوران، مبارزه کرده و با ایستادگی در برابر دشمن به پیروزی رسیدند.

وی با بیان این که می بایست مبارزه فدائیان اسلام در آن شرایط سخت در حال حاضر الگوی همه ما باشد، تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران اسلامی در شرایط سخت تحریم و توطئه های دشمنان محکم و استوار ایستادگی می کند و به یقین نتیجه این استقامت پیروزی خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سیدمهدی حکیم به دست عوامل مزدور رژیم بعث عراق در سال ۱۳۶۶ شمسی، اضافه کرد: جوانان مسلمان همواره شهادت طلب بوده و در این میان علمای متعهد نیز برای شهادت پیشقدم می شوند.

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه و حمله به کارکنان نشریه موهن شارلی ابدو، افزود: در این حمله که از سوی چند نفر به ظاهر مسلمان صورت گرفت ۱۲ نفر از کارکنان نشریه ای که پیش تر به پیامبر گرامی اسلام(ص) توهین کرده و اخیرا نیز کاریکاتوری از ابوبکر البغدادی، خلیفه خودخوانده داعش چاپ کرده بود کشته شدند و رسانه های غربی نیز این موضوع را تا می توانستند بزرگ نمایی کردند.

وی تصریح کرد: داعش تربیت و تقویت شده از سوی کشورهای غربی است اما در جریان حمله به این نشریه، دشمنان اسلام و در راس آنها صهیونیست ها به گونه ای برنامه ریزی کردند که این اقدامات وحشیانه را به گردن مسلمانان بیندازند در حالی که این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.

حجت الاسلام موسوی جاجرمی با تأکید بر این که این حادثه توطئه صهیونیست ها برای رواج اسلام هراسی در اروپا بود، اضافه کرد: با این وجود به فضل الهی موج اسلام گرایی در اروپا و کشورهای غربی روز به روز بزرگ تر و بیشتر می شود چرا که اسلام دین منطبق با فطرت و خواسته بشریت بوده و هر کس که به دنبال حقیقت باشد به یقین اسلام را برای رستگاری خود بر می گزیند.

کد خبر 2465976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha