۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۹

حجت الاسلام موسوي جاجرمي:

ايجاد اختلاف در بين مسلمانان بزرگترين سلاح دشمنان اسلام است

ايجاد اختلاف در بين مسلمانان بزرگترين سلاح دشمنان اسلام است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به واهمه دشمنان اسلام از رويارويي مستقيم با مسلمانان، گفت: بزرگترين و برنده‌ترين سلاح دشمنان اسلام، ايجاد اختلاف و برافروختن آتش نزاع در بين مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به 26 مهر ماه و روز تربيت بدني و ورزش عنوان كرد: ورزش كردن يكي از توصيه هاي اكيد آموزه هاي اسلامي به شمار مي رود و مي بايست از سوي عموم مسلمانان مورد توجه قرار گيرد.

وي در ادامه به چهارمین سالگرد شهادت مظلومانه سرداران شهید شوشتری و محمد زاده(شهدای وحدت) در 26 مهر ماه سال 88 پرداخت و افزود: در اين حادثه تروریستی که در منطقه پیشین در شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان رخ داد، 44 نفر از جمله سرداران شهید سردار شوشتری و سردارمحمدزاده به شهادت رسيده و 69 نفر نيز بر اثر اين حادثه زخمي شدند.

به گفته وي اين اقدام كه توسط مزدوران استكبار جهاني انجام شد؛ از سوي پيروان شيعه و سني مورد نكوهش قرار گرفت و اين مسئله نشان داد كه تروريست‌هاي انفجار 26 مهر ماه سيستان و بلوچستان به آموزه هاي ديني و اسلامي كوچكترين توجهي نداشتند.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام علي النقي(ع) در روز پانزدهم ذي الحجه سال 212 هجري قمري، ضمن تبريك به اين مناسبت، اظهار داشت: زيارت جامعه كبيره يادگار بزرگ آن حضرت به شمار مي رود و اين دعا در واقع نمونه كاملي از معارف اسلامي و الهي محسوب مي شود.

وي اضافه كرد: امام هادي(ع) در اين زيارت به بهترين شكل ممكن جايگاه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) را بيان كرده اند.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي در ادامه با تأكيد بر برگزاري هر چه بهتر مراسم شادماني به اين مناسبت، تصريح كرد: همان‌گونه كه برگزاري و حضور در مراسم‌هاي عزاداري ائمه اطهار(ع) داراي اجر و ثواب اخروي است، برپايي مراسم‌هاي شادماني ائمه معصومين(ع) نيز داراي اجر معنوي و اخروي بوده و سبب ترويج معارف اسلامي مي شود.

صادرات اقتصادي بستري براي صدور آموزه هاي ديني باشد

امام جمعه موقت بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 29 مهر ماه و روز صادرات، عنوان كرد: در سال جاري مي‌بايست دولت و ملت دست به دست هم داده و براي رفع مشكلات اقتصادي موجود در كشور تلاش كنند.

وي افزود: امسال بايد بحث صادرات غيرنفتي به صورت ويژه در دستور كار دولت قرار گيرد و با بهبود محصولات توليدي، زمينه براي صادرات كالاهاي توليد داخل بيش از گذشته فراهم شود.

به گفته حجت الاسلام موسوي جاجرمي بايد به همراه صادرات محصولات توليدي داخلي، آموزه‌هاي ديني و اسلامي را نيز به نقاط مختلف دنيا صادر كنيم.

وي اضافه كرد: توسعه صادرات غيرنفتي سبب عزت ملت ايران و رفع مشكلاتي مي‌شود كه از جانب دشمنان نظام اسلامي ايجاد شده است.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد اظهار اميدواري كرد كه در آينده اي نزديك صادرات غيرنفتي ايران به اندازه‌اي افزايش يابد كه ديگر نيازي به صادرات نفت نداشته باشيم.

مشي حضرت علي(ع) بهترين روش حفظ وحدت در جامعه اسلامي است

حجت الاسلام موسوي جاجرمي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به هجدهم ذي‌الحجه و عيد سعيد غدير خم، با بيان اين كه اين عيد، بزرگترين عيد مسلمانان به شمار مي رود، اظهار داشت: بر اساس فرموده حضرت محمد(ص)، عيد غدير بالاترين عيدهاي امت اسلام محسوب مي‌شود.

وي با يادآوري بيانات مقام معظم رهبري در زمينه عيد غدير، پيام عيد غدير به دنيا را الگوي حكومت اسلامي دانست و گفت: امامت و ولايت مهمترين ركن جامعه اسلامي به شمار مي رود و در واقع غدير مسئله اي اسلامي و نه صرفا شيعي است.

به گفته خطيب موقت نماز جمعه بجنورد غدير مايه اتحاد جامعه اسلامي است نه اختلاف مسلمانان.

وي با بيان اين كه حضرت علي(ع) بهترين الگو براي حفظ وحدت اسلامي به شمار مي رود، اظهار داشت: امام علي(ع) در مدت 25 سال خانه نشيني، با وجود اين كه از حق خود براي امامت دفاع مي كرد اما به خاطر اين كه اسلام در خطر بود با خلفا همكاري مي كرد و به آنها در زمينه هاي مختلف مشاوره مي داد.

وي افزود: حتي امام علي(ع) پشت سر خلفاي سه گانه نماز نيز مي خواند و همه اين اقدامات به خاطر حفظ وحدت اسلامي در برابر هجوم دشمنان دين مبين بود.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي با تاكيد بر اين كه مي بايست اكنون نيز سيره و روش حضرت علي(ع) از سوي ملت هاي مسلمان در پيش گرفته شود، تصريح كرد: بعد از بيداري اسلامي ملت هاي منطقه، كشورهاي استعمارگر غربي دچار واهمه فراواني شده و آنها ديگر جرئت حمله مستقيم به مسلمان ها را ندارند.

وي با اشاره به تلاش آمريكا و هم پيمانان غربي آن براي حمله به دولت سوريه، عنوان كرد: به دليل حمايت ايران از سوريه و اتحاد موجود بين دو كشور، آمريكا مجبور به عقب نشيني از اجراي اين طرح شد.

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد با بيان اين كه اين مسئله نشان از ترش دشمنان براي رويارويي مستقيم با مسلمانان دارد، گفت: برنده ترين و بزرگترين سلاح دشمنان اسلام، ايجاد اختلاف و برافروختن آتش جنگ داخلي در بين آنها است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با عمل به سيره امام علي(ع) و پيروي از آموزه هاي اسلامي، مسلمانان اختلافات موجود را كنار نهاده و با اتحاد خود مانع از تجاوز و ظلم كشورهاي زورگوي غربي شوند.

کد خبر 2157455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha