۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۶

حجت الاسلام موسوی جاجرمی:

سخنان رييس جمهور در سازمان ملل بر اصول عزت، حكمت و مصلحت استوار بود

سخنان رييس جمهور در سازمان ملل بر اصول عزت، حكمت و مصلحت استوار بود

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به سخنراني حسن روحاني در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، گفت: سخنان رييس جمهور ايران در اين نشست بر سه اصل عزت، حكمت و مصلحت استوار بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي هشت سال جنگ تحميلي، ياد خداوند و ذكر امام خميني(ره) را از جمله ويژگي هاي رزمندگان دفاع مقدس برشمرد.

وي صبر، استقامت، شجاعت و دلاوري رزمندگان كه در واقع برگرفته از بينش اسلامي و اعتقاد بر جهاد و شهادت در راه خدا بود را از ديگر ويژگي هاي بارز رزمندگان دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام موسوي جاجرمي در ادامه به شهادت حجت الاسلام هاشمي نژاد همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه(ع) پرداخت و با تسليت به مناسبت شهادت اين مجاهد انقلاب، گفت: هفتم مهرماه با سالگرد شهادت سردار سرافراز قلم و سخن، عالمِ مجاهد، حجت الاسلام سیدعبدالکریم هاشمی نژاد در سال 1360 مصادف است.

به گفته وي شهید هاشمی نژاد از جمله یاران صدیق امام خمینی(ره) بود که در شکل گیری نهضت های مردمی و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشت و منافقين با توجه به نقش موثر اين عالم و مجاهد بزرگ در نظام اسلامي، پس از عمليات موفقيت آميز رفع حصر آبادان و در بحبوحه برگزاري انتخابات رياست جمهوري، اقدام به ترور وي با هدف تضعيف روحيه مردم و رزمندگان دفاع مقدس كردند.

حمايت از فلسطين مبناي ديني و اعتقادي دارد

خطيب موقت نماز جمعه بجنورد  در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نهم مهر و روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطیني، عنوان كرد: برخي به مسئله حمايت نظام جمهوري اسلامي از فلسطين ايراد مي گيرند در حالي كه حمايت از ملت مظلوم فلسطين مسئله اي ديني و اعتقادي است.

وي با اشاره به اين حديث حضرت محمد(ص) كه مي فرمايند: آن كه شب را به صبح رساند درحالى كه نسبت به امور مسلمانان بى تفاوت باشد، مسلمان نيست، اظهار داشت: چگونه مي شود كه نسبت به امور مردم مسلمان و مظلوم فلسطين بي تفاوت بود و ادعاي مسلماني نيز داشت؟

حجت الاسلام موسوي جاجرمي با اشاره به كشورهاي مرتجع عربي منطقه كه نه تنها به مردم مظلوم فلسطين كمكي نمي كنند بلكه در برخي مواقع به نفع رژيم غاصب صهيونيستي نيز موضع گيري مي كنند، افزود: مطابق فرموده رسول اكرم(ص) دولت مردان برخي از كشورهاي عربي اصلا مسلمان محسوب نمي شوند.

بهترين صله رحم ديدار سالمندان است

امام جمعه موقت بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نهم مهر ماه و روز جهاني سالمندان، تكريم و احترام به والدين و سالمندان را از آموزه هاي اصلي دين مبين اسلام دانست و گفت: اسلام بر تكريم سالمندان تاكيد ويژه اي كرده و لازم است همه ما اين مسئله را به طور كامل رعايت كنيم.

وي بهترين صله رحم را ديدار با سالمندان دانست و اظهار داشت: به حکم الهی و فطری و سنت اجتماعی، فرزندان باید حرمت پدر و مادر و سالمندان را حفظ و به آنها احسان کنند.

ديپلماسي هوشمندانه رييس جمهور در سازمان ملل

خطيب موقت نماز جمعه مركز خراسان شمالي همچنين با اشاره به سفر حسن روحاني؛ رييس جمهور ايران و هيئت همراه به آمريكا براي حضور در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد، به عملكرد هيئت ايراني در اين سفر پرداخت و گفت: سفر رييس جمهور و هيئت همراه به آمريكا، سفري موفقيت آميز، عزت مندانه و توام با ديپلماسي هوشمندانه مورد نظر مقام معظم رهبري بود.

وي با يادآوري سخنان حسن روحاني در اين اجلاس، عنوان كرد: سخنان رييس جمهور ايران در اين نشست بر سه اصل عزت، حكمت و مصلحت استوار بود.

به گفته حجت الاسلام موسوي جاجرمي رهبري پيش از سفر هيئت ايراني به سازمان ملل متحد، اين سه اصل را براي آنها تبيين كرده بود و آنها نيز در ماموريت خود اين سه اصل را به خوبي رعايت كردند.

کد خبر 2143796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha