۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۷

آیین‌های گرامیداشت سالگرد ارتحال رهبر انقلاب در خراسان شمالی برگزار می‌شود

آیین‌های گرامیداشت سالگرد ارتحال رهبر انقلاب در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) مراسم های عزاداری در شهرها و روستاهای مختلف خراسان شمالی با حضور مسؤولان و مردم انقلابی این استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه چهاردهم خرداد ماه همزمان با بیست و پنجمین سالگرد رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی مراسم های عزاداری و سوگ در مناطق مختلف خراسان شمالی آغاز شد.

این مراسم ها که با محوریت مساجد و مراکز مذهبی در حال برگزاری است از دیشب آغاز شده و بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی؛ مراسم‌های عزاداری علاوه‌بر شهرها و مراکز دهستان‌ها این استان در بیش از 200 روستای خراسان شمالی نیز با حضور و سخنرانی روحانیان و مبلغان اعزامی برگزار می‌شود.

صبح امروز اعضای هیئات مذهبی شهرستان بجنورد در محل مسجد انقلاب مرکز خراسان شمالی مراسم قرائت زیارت عاشورا را برگزار کردند و پس از آن از ساعت 9 و 30 دقیقه این روز دسته روی و سنیه زنی اعضای این هیئات از محل مسجد امام خمینی(ره) تا مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد.

پس از دسته‌روی هیئات مذهبی مراسم محوری بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله سیدکاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رییس قوه قضاییه در محل مسجد انقلاب بجنورد در جمع مردم و مسؤولان آغاز شد.

بنابر گفته حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نیمه خرداد به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و سالروز قیام پانزدهم خرداد افزون بر 100 برنامه محوری در سطح استان برگزار می شود که 50 عنوان از این تعداد در بجنورد، مرکز استان برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است امشب به مناسبت سالگرد قیام پانزدهم خرداد سال 1342 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد انقلاب بجنورد، سردار علیرضا افشار، جانشین قرارگاه جنگ نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مردم و مسؤولان سخنرانی کند.

اعزام پنج هزار زائر از خراسان شمالی به مرقد مطهر امام(ره)، برپایی ایستگاه های صلواتی، غبار روبی مزار شهدا، نشست تحلیلی برای کارکنان نیروی انتظامی و برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در فرماندهی انتظامی و یگان های تابعه سراسر استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر، برپایی ایستگاه های نقاشی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، برگزاری نشست های بصیرتی و دینی و تولید مستند و برنامه های رادیویی، برگزاری مراسم دعای کمیل، تهیه ویژه نامه ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری نشست های بصیرتی و دینی، اعزام مبلغ به همراه کاروان های زیارتی به حرم مطهر امام(ره)، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و برگزاری محافل انس با قرآن و ... برخی از برنامه هایی هستند که به این مناسبت در مرکز و شهرستان های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار شده و یا طی امروز و فردا برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 2304960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha