۲۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استاندار خراسان شمالی:

کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی مورد توجه قرار گیرد

کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی مورد توجه قرار گیرد

بجنورد - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: باید کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی در زمینه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

عبدالله قدرتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: توانمندسازی و ایجاد بسترهای لازم و مناسب برای اشتغالزایی در روستاها موجب رفع بسیاری از مشکلات از جمله کاهش مهاجرت به شهرها می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی روستاییان گفت: در اجرای این طرح باید اقدامات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی روستاها، بهره مندی از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و ... اولویت قرار گیرد.

قدرتی اظهار کرد: همچنین در این طرح نیز باید به کارآفرینی و توانمندسازی زنان روستایی توجه شود چراکه بانوان در برخی موارد توانایی بالایی نسبت به مردان در اداره امور دارند.

وی افزود: میانگین زنان دهیار خراسان شمالی دو برابر میزان کشوری است که نشان از توانایی بالای آنان نسبت به مردان در رسیدگی به مشکلات و امورات روستاها است.

قدرتی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در راستای حمایت از زنان روستایی در استان انجام شده است، گفت: راه اندازی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی از جمله این اقدامات در خراسان شمالی است که نقش بسزایی در اقتصاد خانواده‌های روستایی ایفا می‌کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: تقویت روحیه خود باوری، توانمندسازی اقتصادی، تقویت فرهنگ پس انداز، مشارکت زنان روستایی در تصمیم گیری‌ها و ... از مهم‌ترین اهداف راه اندازی صندوق اعتباری خرد زنان روستایی در استان است.

به گفته وی استاندار خراسان شمالی نیز حمایت‌های لازم برای ارتقای جایگاه زنان استان در جامعه را دارد.

کد خبر 3023016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha