۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۷:۱۵

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

۷۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام می شوند

۷۰۰ روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام می شوند

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حدود ۷۰۰ روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این نهاد در ماه رمضان با اعزام روحانیون مبلغ به مساجد شهری و روستایی، مراسم های مذهبی و دینی را در این اماکن مقدس هدایت و مدیریت می کند.

وی با بیان این که در این راستا در ماه رمضان امسال حدود ۷۰۰ روحانی مبلغ و خواهر مبلغه به مساجد استان اعزام می شوند، افزود: این روحانیان از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز حوزه های علمیه بومی خراسان شمالی به مساجد استان اعزام می شوند.

به گفته حجت الاسلام خادمی اعزام این روحانیان مبلغ به مساجد خراسان شمالی پیش از شروع ماه مبارک رمضان و در روز پایانی ماه شعبان انجام می شود و آنها تا پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر در روستاها و مساجد تعیین شده مستقر خواهند بود.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی با اشاره به این که نیاز و درخواست استان برای اعزام روحانی مبلغ به مساجد و حسینیه ها در ماه مبارک رمضان امسال حدود هزار روحانی بود، تصریح کرد: با وجود این نیاز، به دلیل کمبود روحانی، امکان اعزام این تعداد مبلغ به مساجد استان میسر نیست.

حجت الاسلام خادمی مدیریت برنامه های عبادی، اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم دعا و زیارت، سخنرانی و وعظ و خطابه، برپایی کلاس های قرآن، تفسیر و مشاوره های خانواده، برنامه های مذهبی، فرهنگی و تبلیغی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی، برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم، برگزاری محافل آموزش قرآن کریم و ... را از جمله فعالیت های روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر،  استان ۹۱۵ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور، هزار و ۷۵ مسجد و حسینیه، ۱۵۶ امامزاده و بقعه متبرک، هزار و ۶۵ هیأت مذهبی و ۸۰۰ مداح ساماندهی شده دارد.

کد خبر 2778092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha