معاون فرهنگي وزارت ارشاد در مراسم معارفه مدير كل جديد اداره ارشاد اسلامي زنجان گفت: تحول و استيلاي فرهنگي از بزرگترين و مهمترين اهداف انقلاب اسلامي بوده است، در اين ميان براي مقابله با تهاجم فرهنگي، مي بايست به توليد محصولات فرهنگي مناسب و ارزشمند همت گماشت .

به گزارش خبرگزاري مهر محمد علي شعاعي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود : هم اكنون نظام جمهوري اسلامي در برهه اي از زمان قرار گرفته كه بايد از تجربيات و اندوخته هاي سالهاي گذشته براي ادامه راه و برداشتن قدمهاي بزرگتر و دقيق تر در عرصه فرهنگي استفاده شود .

وي تأكيد كرد: دشمنان تلاش دارند فضاي فرهنگي حاكم بر جوامع بشري را در جهت خواسته هاي خود و در مسير غير الهي پيش ببرد .

شعاعي افزود : در دنياي امروز زورمداران درصدد مسلط كردن ارزش هاي خود بر جهانيان هستند كه در نهايت با توسعه هاي مادي براي بخشي از بشر همراه بوده و توسعه معنوي و انساني در مسيرهاي بعدي قرار دارند .

وي غلبه بر تهاجم فرهنگي را در توليد محصولات فرهنگي مناسب و مؤثر اعلام كرد و افزود : اگر نتوانيم توليد كننده محصولات فرهنگي مناسب در كشور باشيم بايد مصرف كننده محصولات فرهنگي توليد شده توسط بيگانگان باشيم كه اين مسئله يعني، وابستگي فرهنگي و تسليم شدن در مقابله تهاجم فرهنگي است .

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يافتن قدرتهاي فرهنگي منطبق با هويت اصيل جامعه را در عصر كنوني كاري سخت عنوان كرد و افزود: بايد تلاش كنيم ، مانع از تضعيف فرهنگ غني و پربار خود در سطح ملي و بين المللي شويم و خادمان فرهنگي رسالت سنگيني را در اين زمينه بر عهده دارند .

شعاعي توجه به تنوع فرهنگي را مقدمه ظهور توليدات جديد در عرصه فرهنگي كشور عنوان كرد و گفت : محصولات فرهنگي توليد شده با اين نگرش مبتني بر ارزشهاي اسلامي و اصالت ايراني بوده و در عين حال از زيبايي و لطافت ايراني و اسلامي برخوردار است .

با حضور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي محمد اجلي به عنوان مدير كل جديد اداره كل ارشاد اسلامي زنجان معرفي و از خدمات حسين شاكري مدير كل قبلي تقدير شد .