۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۵

مالکی مطرح کرد؛

بازاریابی برای محصولات فرهنگی تقاضا ایجاد می‌کند

بازاریابی برای محصولات فرهنگی تقاضا ایجاد می‌کند

یک پژوهشگر فرهنگی گفت: بازاریابی فرهنگی به نوعی هنر و مهارت ایجاد بازار و تقاضا برای محصولات فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه از سومین دوره تخصصی مدیریت فرهنگی با موضوع مدیریت بازاریابی فرهنگی و با همکاری اندیشکده مرآت و گروه مشاوران مدیریت رواق برگزار شد.

مجتبی مالکی مدرس جلسه، به طرح بحث بازاریابی فرهنگی پرداخت و گفت: بازاریابی فرآیندی است مدیریتی و اجتماعی که طی آن افراد و گروه ها از طریق تولید و مبادله محصول به رفع نیازها و خواسته های خود اقدام می کنند.تنها یک تعریف معتبر از هدف تجارت وجود دارد و آن هم خلق مشتری است.

وی افزود: فرهنگ؛ مجموعه ای از باورها و رفتارهای گروه های انسانی که در واژه فر و هنگ به معنای ادب تربیت، علم، معرفت و اداب و رسوم تعریف شده است. فرهنگ از عوامل زیست شناختی و محیط زیستی و روانشناختی و تاریخ بشری نشأت می‌گیرد.

مالکی به موضوع بازاریابی فرهنگی اشاره کرد و گفت: بازاریابی فرهنگی به نوعی هنر و مهارت ایجاد بازار و تقاضا برای محصولات فرهنگی است. منظور از محصولات فرهنگی، کالاهاو خدماتی است که در عرصه هنر، میراث باستانی و صنایع فرهنگی تولید میشوند صنایع فرهنگی نیز شامل انتشارات، فیلم و رسانه است.

او در پایان به ارائه مثال هایی از کسب و کار های فرهنگی از جمله کتاب فروشی، گالری، تماشاخانه های خصوصی، تئاتر، کارگاه‌های فرهنگی و هنری، فروشگاه های لوازم هنری، آموزشگاه های فرهنگی و هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مد و لباس ایرانی، کافه موزه های فرهنگی و هنری، امور پرورشی، فعالیت‌های نوپای فرهنگی پرداخته شد.

کد خبر 6158981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha