۲۸ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۱۰

معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:

توليد محصولات فرهنگي مناسب راهكاري براي مقابله با تهاجم فرهنگي است

توليد محصولات فرهنگي مناسب راهكاري براي مقابله با تهاجم فرهنگي است

معاون فرهنگي وزارت ارشاد در مراسم معارفه مدير كل جديد اداره ارشاد اسلامي زنجان گفت: تحول و استيلاي فرهنگي از بزرگترين و مهمترين اهداف انقلاب اسلامي بوده است، در اين ميان براي مقابله با تهاجم فرهنگي، مي بايست به توليد محصولات فرهنگي مناسب و ارزشمند همت گماشت .

به گزارش خبرگزاري مهر محمد علي شعاعي معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود : هم اكنون نظام جمهوري اسلامي در برهه اي از زمان قرار گرفته كه بايد از تجربيات و اندوخته هاي سالهاي گذشته براي ادامه راه و برداشتن قدمهاي بزرگتر و دقيق تر در عرصه فرهنگي استفاده شود .

وي تأكيد كرد: دشمنان تلاش دارند فضاي فرهنگي حاكم بر جوامع بشري را در جهت خواسته هاي خود و در مسير غير الهي پيش ببرد .

شعاعي افزود : در دنياي امروز زورمداران درصدد مسلط كردن ارزش هاي خود بر جهانيان هستند كه در نهايت با توسعه هاي مادي براي بخشي از بشر همراه بوده و توسعه معنوي و انساني در مسيرهاي بعدي قرار دارند .

وي غلبه بر تهاجم فرهنگي را در توليد محصولات فرهنگي مناسب و مؤثر اعلام كرد و افزود : اگر نتوانيم توليد كننده محصولات فرهنگي مناسب در كشور باشيم بايد مصرف كننده محصولات فرهنگي توليد شده توسط بيگانگان باشيم كه اين مسئله يعني، وابستگي فرهنگي و تسليم شدن در مقابله تهاجم فرهنگي است .

معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يافتن قدرتهاي فرهنگي منطبق با هويت اصيل جامعه را در عصر كنوني كاري سخت عنوان كرد و افزود: بايد تلاش كنيم ، مانع از تضعيف فرهنگ غني و پربار خود در سطح ملي و بين المللي شويم و خادمان فرهنگي رسالت سنگيني را در اين زمينه بر عهده دارند .

شعاعي توجه به تنوع فرهنگي را مقدمه ظهور توليدات جديد در عرصه فرهنگي كشور عنوان كرد و گفت : محصولات فرهنگي توليد شده با اين نگرش مبتني بر ارزشهاي اسلامي و اصالت ايراني بوده و در عين حال از زيبايي و لطافت ايراني و اسلامي برخوردار است .

با حضور معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي محمد اجلي به عنوان مدير كل جديد اداره كل ارشاد اسلامي زنجان معرفي و از خدمات حسين شاكري مدير كل قبلي تقدير شد .

کد خبر 304614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha