بجنورد – رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با تمدید مهلت قانونی انتخابات تا ساعت ۲۱ امشب، مردم حضور در پای صندوق آرا را به انتظار تمدید مجدد این زمان به تاخیر نیندازند.

محمد رحیم نوروزیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به تمامی شهروندان عزیز استان که واجد شرایط رای دادن هستند توصیه و از آنان می‌خواهیم که با حضور در پای صندوق‌های رای به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند و با این امید که احتمالا مهلت قانونی انتخابات مجددا تمدید خواهد شد، از رای دادن بهره گیری از حق خود باز نمانند.

وی اظهار کرد: بر اساس اخبارو گزارشات رسیده از شهرها و روستاهای استان به ویژه شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، هم اکنون تمامی شعب اخذ رای با ازدحام جمعیت مواجه است.

نوروزیان تصریح کرد: این تاخیر حضور کار عوامل شعب اخذ رای را سخت و کار شمارش آرا را در استان به تاخیر می‌اندازد.

رئیس ستاد انتخابات اظهارکرد: حضور پر شور مردم و اخذ آرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز تا کنون در کمال آرامش و صحت و سلامت در حال برگزاری است و هیچگونه مورد خاصی از سوی بازرسان انتخابات و سایر عوامل نظارتی مشاهده و گزارش نشده است.

کمبود تعرفه نداریم

نوروزیان در خصوص تمام شدن تعرفه‌های رای در برخی از شعب اخذ رای نیز گفت: تعرفه کافی در ستاد انتخابات پیش بینی شده و هریک از شعب اخذ رای که با کمبود تعرفه مواجه شوند، به محض اعلام از طریق اکیپ‌ها، تعرفه لازم در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

بی توجهی با شایعات در فضای مجازی و گفتگوها

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی در مورد برخی شایعات در فضای مجازی در خصوص پیروزی برخی از نامزدهای انتخاباتی گفت: بنده به شدت هر گونه شایعه در این زمینه را تکذیب می‌کنم، چرا که رای مردم مخفی است و هیچ کسی تا پایان شمارش آرا از میزان رای مردم اطلاعی ندارد.

وی به نامزدها و هواداران آن‌ها توصیه کرد که از انتشار هرگونه آمار کذب و شایعه پراکنی در فضای مجازی و در گفتگوها پرهیز کنند، در غیر این صورت این عمل مجرمانه از طریق مجاری قانونی پیگیری و با متخلفان برخورد خواهد شد.

نوروزیان افزود: وقتی با شایعات و دروغ پردازی ذهن هواداران یک نامزد در مورد پیروزی او آماده می‌شود؛ به محض اعلام آرا و نبودن نام این نامزد در لیست پیروز شدگان انتخابات، مشکلاتی برای هواداران آن نامزد ایجاد خواهد شد.

اعلام رسمی شمارش آرا فقط از سوی ستاد انتخابات

وی به مردم توصیه کرد که به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی و نهایی آرا از سوی ستاد انتخابات استان باشند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: با پایان یافتن کار شمارش آرا در تمامی حوزه‌ها و جمع بندی نهایی، لیست شمارش دقیق آرا از سوی ستاد انتخابات و رسانه‌های رسمی، صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

توصیه به رفاقت و همدلی

نوروزیان به نامزدهای انتخابات مجلس توصیه کرد که در صورت موفقیت، به کسانی که در این انتخابات پیروز نشدند، تبریک بگویند و به دور از هر گونه غرور و با همدلی و رفاقت با یکدیگر به فکر توسعه استان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و ۹۲۹ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی ثابت در مجلس خبرگان رهبری است.