مجموعه «خاله بازی» نوشته امیلی بومون با ترجمه راضیه خوئینی، بچه‌ها را با آنچه بزرگ‌ترها انجام می‌دهند چون آشپزی و آرایشگری آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دخترهای کوچک، در بازی­‌های کودکانه خود به تجربه کردن می­‌پردازند و این تجربه­‌ها می‌­تواند ابتدایی‌­ترین اتفاق در تصمیم­‌گیری برای شغل، مسیر و هدف آینده آنها باشد. مؤسسه انتشارات قدیانی، مجموعه کتاب «خاله بازی» را ویژه دختران ۳ تا ۱۰ سال به نویسندگی امیلی بومون ترجمه و روانه بازار کتاب کرده است.

این مجموعه بر آن است تا به کودکان بیاموزد، فعالیت­‌ها­یی که در زندگی انجام و در نتیجه­ آن، روزگار آدمی روز به روز بهتر می‌شود و پیشرفت می­‌کند، هیچ کدام بر دیگری برتری ندارد و کودکان باید بیاموزند که کارهای خود را با علاقه انجام دهند.

بیشتر آدم­‌ها در زندگی خود، کارهایی چون آشپزی، نگهداری از خانه و مراقبت از یک کودک را، حتی برای مدتی محدود تجربه کرده‌­اند. امیلی بومون در این مجموعه توانسته در سه بخش جدا از هم با تصاویری به صورت عکس، برگرفته از دست ساخته­‌های خمیریِ کریستل مک­دیان، ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار کند.

راضیه خوئینی، در ترجمه روان و درست این مجموعه در بخش­‌های دیگر کتاب که به شغل­‌های بیرون از فضای خانه چون فروشندگی، دامپزشکی، پزشکی و معلمی پرداخته با زبانی شیوا توانسته تجربه‌­هایی را در حد و اندازه دنیای کودکان به آنها بیاموزد.

در پایان هر بخش، نویسنده صفحه‌­هایی را به صورت جداگانه به مخاطب خود اختصاص داده که به سبب آن سؤال­‌هایی را از متن همان بخش انتخاب مي كند و قسمتيیرا در نظر مي‌گيرد تا كودك بتواند عکسش را در آن جا قرار بدهد و با شخصیت اصلی قصه، همزاد پنداری کند.

مجموعه «خاله بازی»، توسط انتشارات قدیانی در قطع خشتی کوچک چاپ شده که قیمت هر جلد ۲۰۰۰ تومان است. این مجموعه به تأیید وزارت آموزش و پرورش کشور رسیده و در کتاب­نامه رشد شماره­ ۲ نیز معرفی شده است.