بجنورد - مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان شمالی گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال مجتمع توانبخشی بنیاد شهید این استان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدتقی عزیزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت ۲۲ اسفند روز شهید برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در بخش‌های فرهنگی خدمات خوبی به جامعه هدف خود ارائه می‌دهد.

وی افزود: بهره برداری از مجمتع توانبخشی در استان از جمله مهم‌ترین اقدامات این نهاد در حوزه فرهنگی است که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: این مجتمع با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع با امکانات استخر، سالن آمفی تئاتر، سالن ورزشی چندمنظوره، مهمان سرا و ... در شهرک شاهد بجنورد احداث شده است.

به گفته وی برای بهره برداری این مجتمع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۲۰ میلیارد ریال آن از محل سفر رهبری به استان و ۲۵ میلیارد ریال آن نیز از محل اعتبارات بنیاد شهید تامین شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های این نهاد در روز گرامیداشت شهید افزود: شهدا مخلص‌ترین انسان‌هایی بودند که همچون شمع تمام هستی و وجود خود را برای روشنایی بخشیدن به دیگران سوزاندند.

وی گفت: اکنون وظیفه تمام اقشار جامعه است تا مقام و جایگاه شهید را گرامی بدارند و در راستای ترویج این جایگاه گام بردارند.

حجت الاسلام عزیزی افزود: مسئولین نظام و رسانه‌ها موظف هستند تا جایگاه شهید در جامعه را به خوبی ترویج و اشاعه دهند.

وی تاکید کرد: گرامیداشت روز شهید تا سه سال گذشته در تقویم ما جایی نداشت اکنون با توجه به اینکه ۲۲ اسفند به عنوان روز بزرگداشت شهید اعلام شده است، بایستی برنامه‌های این روز به نحوی برگزار شود تا تمامی آحاد جامعه این روز را گرامی بدارند.

حجت الاسلام عزیزی افزود: حضور در گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های بصیرتی، محفل انس با قرآن، درج زندگینامه و وصایای شهدا در روزنامه‌های محلی، برگزاری مسابقات ورزی، اهدای خون، برگزاری مسابقه نامه‌ای به شهید، برگزاری همایش خادمین پیشکسوت استان، برگزاری یادواره شهدا و ... از جمله برنامه‌های این روز در خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون ۳۴۷ گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی خراسان شمالی وجود دارد.