تربت حیدریه-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه از برپایی پنج خیمه معرفت در بقاع متبرکه شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خبر داد.

حجت الاسلام لطفی در گفت و گو با مهر بیان کرد: خیمه ها ی معرفت با هدف ارائه خدماتی همچون مشاوره خانواده، پاسخ به مسائل شرعی، غرفه کودکان و برپایی مسابقات معنوی برای ارائه خدمات به مسافران و زائران در جوار بقاع متبرکه شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در طول اجرای طرح آرامش بهاری و ایام نوروز راه اندازی شده است.

وی افزود: در نخستین روزهای سال نو شاهد استقبال خوب زائران و مسافران نوروزی و همچنین اهالی شهرستانهای مذکور از خیمه های معرفت و غرفه‌های فرهنگی برپا شده بودیم.

وی ادامه داد: برپایی غرفه‌های مخصوص کودکان همچون قرآن«بخوانید جایزه بگیرید»، نقاشی و مسابقات فرهنگی و مذهبی با وحوریت احکام دینی و سوالات اعتقادی، از جمله بخش‌هایی است که تاکنون از سوی کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها با اقبال خوبی همراه بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه ادامه داد: مبلغان روحانی در دو نوبت صبح و عصر در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه بی بی حسنیه(س)، احمد الرضا(ع)، امامزاده حسین(ع)، سلطان سلیمان و امامزاده سید محمد مشغول ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای هستند.

وی گفت:غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی و مشاوره از دیگر بخش‌هایی هستند که استقبال از آنها خوب بوده است.

لطفی بیان کرد: به دلیل موقعیت مکانی بقعه بی بی حسنیه(س) که در مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است و پذیرای خیل عظیم زائران می باشد یک روحانی با تخصص روانشناسی اعزامی از قم در خیمه معرفت این بقعه جهت پاسخگویی به سوالات در زمینه های روانشناختی و مشاوره ازدواج، خانواده، تربیت کودک و سایر موارد مستقر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های خیمه‌های معرفت در نوروز امسال، ایجاد غرفه مشاوره وقف است که به معرفی این سنت حسنه کمک شایانی می کند.