۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۲۵

۵خیمه معرفت در بقاع متبرکه تربت حیدریه برپا شد

۵خیمه معرفت در بقاع متبرکه تربت حیدریه برپا شد

تربت حیدریه-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تربت حیدریه از برپایی پنج خیمه معرفت در بقاع متبرکه شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات خبر داد.

حجت الاسلام لطفی در گفت و گو با مهر بیان کرد: خیمه ها ی معرفت با هدف ارائه خدماتی همچون مشاوره خانواده، پاسخ به مسائل شرعی، غرفه کودکان و برپایی مسابقات معنوی برای ارائه خدمات به مسافران و زائران در جوار بقاع متبرکه شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در طول اجرای طرح آرامش بهاری و ایام نوروز راه اندازی شده است.

وی افزود: در نخستین روزهای سال نو شاهد استقبال خوب زائران و مسافران نوروزی و همچنین اهالی شهرستانهای مذکور از خیمه های معرفت و غرفه‌های فرهنگی برپا شده بودیم.

وی ادامه داد: برپایی غرفه‌های مخصوص کودکان همچون قرآن«بخوانید جایزه بگیرید»، نقاشی و مسابقات فرهنگی و مذهبی با وحوریت احکام دینی و سوالات اعتقادی، از جمله بخش‌هایی است که تاکنون از سوی کودکان و نوجوانان و همچنین خانواده‌ها با اقبال خوبی همراه بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه ادامه داد: مبلغان روحانی در دو نوبت صبح و عصر در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه بی بی حسنیه(س)، احمد الرضا(ع)، امامزاده حسین(ع)، سلطان سلیمان و امامزاده سید محمد مشغول ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره‌ای هستند.

وی گفت:غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی و مشاوره از دیگر بخش‌هایی هستند که استقبال از آنها خوب بوده است.

لطفی بیان کرد: به دلیل موقعیت مکانی بقعه بی بی حسنیه(س) که در مرکز شهرستان تربت حیدریه واقع است و پذیرای خیل عظیم زائران می باشد یک روحانی با تخصص روانشناسی اعزامی از قم در خیمه معرفت این بقعه جهت پاسخگویی به سوالات در زمینه های روانشناختی و مشاوره ازدواج، خانواده، تربیت کودک و سایر موارد مستقر شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش‌های خیمه‌های معرفت در نوروز امسال، ایجاد غرفه مشاوره وقف است که به معرفی این سنت حسنه کمک شایانی می کند.

 

 

کد خبر 3584987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha