بجنورد - مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت، هوای استان بارانی و موجب کندی تردد خودروها شد.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اکنون شاهد بارش باران در برخی از نقاط استان هستیم و تردد خودروها در گردنه اسدلی نیز به دلیل بارش برف به کندی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: گردنه امین الله در محور بجنورد به جنگل گلستان مه آلود است و بارش باران در بسیاری از نقاط استان ادامه دارد.

مشتری از رانندگان خودروهایی که از محورهای خراسان شمالی تردد می کنند خواست تا ضمن رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی، با توجه به سنگین بودن ترافیک در جاده ها، فاصله طولی خود را با خودروی جلویی حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام داره کل هواشناسی خراسان شمالی هوای امروز استان بارانی پیش بینی و اعلام شده است که طبق بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای امروز شاهد بارش باران در برخی مناطق، رگبار و احتمال رعد و برق، وزش باد شدید همراه با مه صبحگاهی خواهیم بود.

بر پایه این خبر در برخی از نقاط استان احتمال وقوع رواناب، آب گرفتگی معابر و همچنین به دلیل لغزندگی و مه گرفتگی اختلال در رفت و آمد جاده ای پیش بینی شده است.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان، پنج هزار و ۶۳۱ کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی و ۲۱ گردنه خطرناک دارد.

این استان در مسیر جاده آسیایی قرار گرفته که در ایام نوروز و تعطیلات تابستان، سالانه میلیون ها مسافر و زائر به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.